С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Защо луксозните чанти са толкова плашещи?

Тереза Восканян • 08.10.2018

И въпреки това продължават да бъдат купувани

Защо луксозните чанти са толкова плашещи?
 © getty

Проучване на социолози от университета в Мичиган показа, че нашето отношение към луксозните стоки е много противоречиво - от една страна, искам да ги купим, защото са символ на статус, а от друга страна, те стават пречка в комуникацията с нови хора. 

След провеждане на няколко експеримента с различни групи хора учените установиха, че скъпите покупки често се оправдават от желанието да се впечатлят другите. В същото време, много хора заявяват, че би им било трудно да се сприятелят с такива, които показват богатството си. Изследователите вярват, че психологията на това явление се крие в търсенето на нови приятели, които искаме да имат еднакъв вкус и интереси.

Най-интересните чанти от Paris Fashion Week FW18/19

Назад Напред

Също така учените са установили, че при големи покупки човек се чувства виновен и затова си измисля алиби, с които да оправдае високите си разходи. Това се използва много често от специалистите по маркетинг, които популяризират продукта, чрез "оправданията" за бъдещия си клиент.

Според професор по маркетинг в Columbia Business School индикатори за социалния статут постепенно се преместват от скъпи автомобили до културни фактори (например - образованието или прочетените книги), тъй като много луксозни продукти губят своята изключителност поради големия брой фалшификати и копия.

8 чанти кръстени на знаменитости

Назад Напред


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE