С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Когато оргазмите са гурме, вместо насаме

Петра Денчева • 01.11.2017

...или как социалните мрежи превърнаха чиниите ни в секси обекти

Наистина ли менюто ни е станало толкова специално? Или сексът ни е вече безинтересен?
Наистина ли менюто ни е станало толкова специално? Или сексът ни е вече безинтересен? © iStock

Гледайте която и да е реклама на храна и ще видите, че връзката между вкусното хапване и онова, което е общоприето за секси, е очевидна: движенията на забавен каданс и в близък план, акцентното осветление, въздишките и „м м м“-канията. Не, това не е само маркетинг. Това е нагласата ни, потвърдена и от най-новите проучвания – че хапването е също така умопомрачаващо като секса. Ако не и повече!

Според допитване от миналата година например, само една от четири жени би предпочела добрия секс пред добрата храна. Проучването, обхванало близо 12 хиляди души от цял свят на възраст 18-55 г., установява, че 60% от участниците правят директен паралел между удоволствието от храненето и от секса.

Instagram, Instagram, първо снимам, после ям

Близо половината от жените заявяват, че биха избрали хубавата вечеря. 31% от нежния пол заемат неутрална позиция, което допълнително стеснява кръга на дамите, които ще загърбят масата и ще се отравят към спалнята.

Само една от четири жени би предпочела добрия секс пред добрата храна.
Само една от четири жени би предпочела добрия секс пред добрата храна. © iStock

Хаштагове като #foodporn и #foodgasm отдавна са сред трендващите теми в социалните мрежи. И е видно, че снимките на това, което е в чиниите ни, конкурират по численост и лайкове секси кадрите ни по бельо или по бански. Успешните напоследък кулинарни риалитита пък пренасочиха фокуса ни от взаимоотношенията, клюките и новините към гурмето като ексклузивно изживяване. Наистина ли менюто ни е станало толкова специално? Или просто сексът ни е станал така безинтересен?

Изследователите обясняват новия ни обект на желание с упованието ни през последните десетилетия, че „ние сме това, което ядем“. Хората действително асоциират храната с идентичността си, доказват и проучвания по темата: 70% от нас смятат, че порциите ни издава много за личността, социалния статус и ценностите. А когато гледаме на храната като на част от самите нас, е много по-вероятно да изпитваме по-силни емоции при мисълта за нея.

Бъдещето на гурмето е пред нас, без да можем да го вкусим!

Постове като „свежо овесено смути“, „био розови домати“ или „бурата, докарана директно от Италия“... и ето че се чувстваме по-висшестоящи от мнозинството, консумиращо масовите хранителни продукти от кварталния супермаркет. Неслучайно през последните години кулинарията претърпя революция в аранжировката си, посветена специално на визуалния свят на Instagram.

Кулинарията претърпя революция в аранжировката си заради Instagram.
Кулинарията претърпя революция в аранжировката си заради Instagram. © iStock

За някои вече е по-важно как изглежда едно ястие, отколкото дали е вкусно. Доказва го и появата на ресторанти, в които човек може да седне, за да получи меню с перфектна презентация и подходящо снимачно осветление. Но не и да яде. Защото храната тук е... напръскана с лак за коса. Замислете се за това следващия път, когато решите да хабите флакона за прическата си. 


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE