С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

5 принципа на движение за радост

20.06.2016

Move it!

5 принципа на движение за радост
 © iStock

Движението носи радост – това децата го знаят, но възрастните го забравят. Тези принципи са именно за тях – за тези, които седят много на едно място и са забравили какво им носи движението.

Физическата активност помага на клетките да получат повече кислород и на организма да се прочиства по-добре. Движението подобрява метаболизма и поддържа състоянието на костната система. То помага на токсините да напуснат по-бързо тялото ни. Здраве, красота, младост, сила, яснота на мисълта – всичко зависи от физическата активност.

#1. Не се насилвайте

Ако не ви харесва да се потите във фитнеса, не ходете там. Ако ви е досадна йога, не я практикувайте. Отидете на дълга разходка с кучето или подредете дома и мислите си. Каквото и да правите, трябва да ви носи радост. Ако ви причинява дискомфорт, движението няма полза.

#2. Не се приемайте твърде сериозно

Някои се приемат толкова на сериозно, че не си позволяват да скачат, да тичат, да се катерят. Всъщност, ако правите каквото ви се иска, това няма да бъде забелязано кой знае от колко хора, освен най-вече от вас. И със сигурност ще ви накара да се чувствате добре. Не мислете как изглеждате, когато правите наклони напред или подскачате на едно място. Разкрепостете мислите си и се движете с удоволствие.

#3. Винаги

Не следващата седмица, не от понеделник, а всеки ден. Странно е по цял ден да лежите на дивана, след като имате ръце и крака. След цял ден стоене пред компютъра, не е ли най-естественото нещо да се раздвижите и да се изкачите по стълбите, вместо с асансьора?! Тичане, разходка, фитнес, плуване, катерене, кънки, футбол, тенис – всеки ден движението може да бъде различно.

#4. Храна за енергия vs храна за мързел

Бял ориз, хляб, паста и бисквити – след такава храна ви се иска да полегнете на дивана. За да я преработи, на организма му трябват много сили и желанието ви да заемете хоризонтално положение. Свежите сокове, плодовете, шейковете и салатите обратно – те ви подтикват към движение. Много хора дори и не подозират колко сили отнема преработването на рафинираните продукти в организма, как затрудняват храносмилането. Следете реакцията на тялото си на различните храни и се откажете от „приземяващите“ продукти, особено в моментите, в които ви е нужна енергията.

#5. Разнообразие и многообразие

Сутрин йога, през деня разходка, а вечер танци. Утра – плуване. Вдругиден ви се иска да скачате на батут ил да карате велосипед. Днес преди сън правете челна стойка, а сутринта – клякания. Някои харесват бокс, а други – тренировката на Синди Крауфорд. Движението винаги трябва да е интересно.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE