С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

5 упражнения за красива осанка

Велина Василева • 10.09.2019

С тях ще изправите гърба и ще започнете да се движите грациозно

5 упражнения за красива осанка
 © iStock

Още от малки ни казват, че трябва да изправим гърба и да се движим грациозно. И това е точно така! Защото правилната осанка е не само въпрос на красота и женственост, но и на здраве. Прегърбената стойка притиска вътрешните органи и може да ви създаде сериозни проблеми с опорно-джигателната ситема.

Разбира се, ако състоянието ви е по-сериозно, то намесата на ортопед е задължителна. Но пък упраженията, които ще ви предложим, няма как да ви навредят. Дори напротив, могат да ви помогнат. Изпълнявайте по 2-3 серии от всяко от тях 1-2 пъти в седмицата. Ще забележите разликата съвсем скоро.

Поза лодка

© iStock

Легнете по корем на пода с ръце, поставени отстрани на тялото. Поемете си въздух, издишайте, стегнете гърба и повдигнете едновременно горната и долната част на тялото. Направете 10-12 повторения с бавно темпо.

Дърпане на вертикален скрипец

© iStock

Хванете лоста на скрипеца с ръце, ратворени на ширината на раменете. Издърпайте надолу и пред гърдите и след това бавно върнете в изходно положение. Направете 15 повторения.


НЕ ВИ СЕ ХОДИ НА ФИТНЕС ДНЕС? ЕТО КАК ДА ПРЕОДОЛЕЕТЕ СЕБЕ СИ И ВСЕ ПАК ДА ОТИДЕТЕ


Дърпане на хоризонтален скрипец

© iStock

В изходно положение гърбът е изправен, а краката да изпънати напред и са поставени върху степенките на уреда. Поемете въздух и при издишането издърпайте скрипеца към себе си, като следите раменете да не се движат. Изпънете коленете и леко наклонете горната част на тялото назад. Направете 15 повотрения.

Лицеви опори на колене

© iStock

Застенете в позиция за лицева опора, но краката ви трябва да са събрани и сгънати в коленете, както е показано на снимката. Започнете да правите лицеви опори, като внимавате гърбът ви да е изправен през цялото време. Направете 15 повторения.

Планк с опора на китките

© iStock

Този варинат на класическия планк е предпочитан за корекция на осанката. Задръжте позицията 30 секунди. 


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE