С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

5 знака, че прекалявате с тренировките

Велина Василева • 22.10.2019

Разликата между лекарството и отровата е в дозата. Същото важи и за спорта

5 знака, че прекалявате с тренировките
 © iStock

Редовните тренировки във фитнеса са също толкова важни, колкото и пълноценната почивка. Само правилното съотношение между двете може да ни помогне да постигнем целите си. Но някои от нас са толкова устремени към идеалната спортна форма, че забравят колко важно е да оставяме тялото си да си почине.

Колко точно е прекалено много? Ако сте начинаещи, 3 пъти седмично от 30 минути средни по интензивност тренировки са добър вариант. С подобряването на формата ви можете да увеличите посещенията във фитнесa на 5 пъти седмично. Но високоинтензивни интервални тренировки не се препоръчват повече от 3 пъти седмично.


СПОРТУВАЙТЕ УМНО!


Тялото само ни дава сигнали, че спортуваме прекалeно много. Ето за какво да следите:

1. След упражненията се чувствате изтощени, а не енергизирани. Ако забелязвате цялостна отпадналост, невъзможност да завършите обичайната си тренировка или пък болка в мускулите, която продължава повече от 72 часа, значи е време да си вземете почивка.

2. Травмите и настинките отминават бавно. Здравите хора имат силна имунна система, затова, ако боледувате често и по-дълго от обичайното, намалете тренировките.

© iStock

3. Изнервени сте. Прекаляването със спорта може да доведе до натрупване на стрес, който се отразява в нивата ви на толерантност към дребните ежедневни проблеми.

4. Пулсът ви скача рязко. Ако пулсът ви в спокойно сътояние е между 60 и 100 удара в минута (40 за професионалните спортисти), но след това рязко скочи с 15-20 удара в минута, значи трябва да починете.

5. Не можете да спите. Стресът, който се натрупва в тялото ви от липсата на почивка, може да увеличи нивата на кортизол, който причинява безсъние. 

Изводът е да се вслушвате в тялото си и да не прекалявате с нищо в този живот. Дори и с тренировките.

Какво да ядем след тренировка?

Назад Напред

 


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE