С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

8 безплатни начина да бъдете здрави и със спортно тяло

13.11.2018

Бягането е перфектният начин да поддържате идеална форма

8 безплатни начина да бъдете здрави и със спортно тяло
 © iStock

Изключително полезен и ефективен начин да поддържате тонус и да се сдобиете със спортна фигура.

Ето и 8 от ползите на тичането:

1. Системното тичане повишава имунитета, като увеличава еритроцитите и хемоглобина в кръвта. Натоварването по време на крос понижава холестерола и намалява чувството на глад, тъй като подобрява работата на храносмилателната система. Това, както и подобрената обмяна на веществата са и причината да се балансира телесното тегло

2. Според учените по време на тичане се извършва частична регенерация на чернодробната тъкан. Положително е и вличанието върху бъбреците - тичането отстранява напрежението то тях, което подобрява функционирането им. 

3. Можете да тичате по всяко време. Сутрин в кръвта нивото на хормоните е по-високо - тичането може да ги балансира. Вечер интензивното натоварване снема напрежението, зарежда с енергия, повишава апетита и подготвя организма за добър сън. 


КАК ДА ДИШАТЕ ПРАВИЛНО ПРИ КРОС


4. Тичането повишава умствената активност. Забелязали ли сте, че по време на сутрешния или вечерния ви крос решенията на някои задачи и проблеми идват сами в ума ви?! Кръвта, наситена с кислород по време на тренировки, води до увеличена обмяна на веществата. Вследствие на това централната нервна система функционира по-добре, което означава, че и работата на мозъка е подобрена значително. 

5. Хубавото е, че през три от годишните сезони имате възможност да тичате на открито, а това е важно за сърдечно-съдовата система. Укрепването й подобрява работата на самото сърце. 

6. Тичането е отлично средство за борба с нервното напрежение. Стресът и умората се натрупват в организма и в течение на деня се освобождават, което увеличава умората. За да изчезне, необходимо е да се изпотите, а тичането е отличен начин за това. 


5 ГРЕШКИ, КОИТО ДОПУСКАТЕ НА ПЪТЕЧКАТА ЗА БЯГАНЕ


7. По време на физическо натоварване кръвта отделя хормонът ендорфин - "хормон на щастието". И не само - когато концентрацията на ендорфин в кръвтра се увеличи, човек изпитва подобно на еуфория чувство, а депресията изчезва. 

8. Редовното тичане подобрява опорно-двигателния апарат. За хората в напреднала възраст тези тренировки са особено полезни, тъй като забавят дегенеративните промени в тъканите, мускулите и ставите. 


В новия брой

В новия брой на ELLE сваляме и палтата, и маските!