С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Четирите златни правила на тренировките с тежести

Велина Василева • 03.12.2019

Които важат особено за жените

Четирите златни правила на тренировките с тежести
 © iStock

Тренировките с тежести са толкова важни за мъжете, колкото и за жените. Не се притеснявайте, че с гиричките или дъмбелите ще натрупате мускулна маса като на културист. Това просто няма как да стане!

Но ако не включите подобна тенировка в програмата си, можете да не постигнете желаните резултати. Само кардиото не е достатъчно, за да се оформи красива и стегната фигура.


5 ПРИЧИНИ ДА ТРЕНИРАТЕ С ТЕЖЕСТИ


Преди да започнете да вдигате гричките, прочетете тези четири основни паравила. Те ще ви помогнат да вземете максимума от тренировките си.

  1. Правете по-малко повторения с по-големи тежести. Така ще подобрите мускулния тонус и сила и ще оформите красиво тяло. И няма нужда да се тревожите, че така ще "напомпате" мускулите си. 
  2. Променяйте тренировката си. Ако правите едни и същи упражнения всеки път, то тялото ще се адаптира към тях и няма да имате никакви резултати. Веднъж на 4-6 седмици е напълно достатъчно за оптимални резултати.
  3. Силовата тренировка винаги трябва да бъде преди кардиото. Ако например първо тичате, то ще изхабите енергийните си запаси и ще бъдете прекалено уморени, за да вдигате тежести с необходимата интензивност, за да постигнете най-добри резултати.
  4. Преди за започнете каквато и да била тренировка, включаваща тежести, ви препоръчваме да се посъветвате с професионален треньор, за да може той да ви обясни техниките при този вид натоварване и така да избегнете травмите

 

© iStock

 


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE