Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Дали тренирате в най-подходящото време?

Люба Вангелова • 21.04.2017

Вижте по кое време точно карането на велосипед гарантира 2 пъти по-бързо сваляна не килограми

Дали тренирате в най-подходящото време?
 © iStock

За всяко нещо природата е наложила биоритъм. Същото е и за тренировките ни. Организмът сам подсказва кога е най-доброто време за различните видове физическа активност.

05:00 – ЙОГА

Ако сте здрави, сутрин температурата на тялото ви е най-ниска, което превръща този момент в най-подходящия за йога или пилатес. Подобни активности слабо натоварват ставите, тъй като рано сутрин трябва да внимавате с натоварването им.

07:00 – КАРДИОТРЕНИРОВКИ

Ранната активност прави тялото по-ефективно през целия ден. Динамичните кардиотренировки за около 35-40 минути активират метаболизма за няколко часа и помага за свалянето на килограми.

15:00 – СПОРТНО ХОДЕНЕ

Средата на деня е идеалното време за дълга и умерена тренировка, а спортното ходене е идеално за тази цел. По време на бързото ходене сърдечният мускул изпомпва кръв, температурата на тялото се покачва, съдовете стават по-гъвкави. Най-важното е да не правите резки движения, което се отнася и за бягането.

16:30 – ТРЕНАЖОР, ВЕЛОСИПЕД

Ще отслабнете 2 пъти по-бързо и ще изгорите повече калории, ако подкарате велосипеда в този час на деня. Именно в 16:30 тялото е с най-висока температура и мускулите са най-податливи и гъвкави, а вискозитетът на кръвта е най-нисък.

17:00 – ГИРИЧКИ, КЛЕКОВЕ, КОРЕМНИ ПРЕСИ

Това е отличното време за „тежката артилерия“ в натоварването. След 17:00 ч тялото включва „второ дишане“ - забелязали сте със сигурност колко ви е леко да тренирате по това време.

19:00 – ПЛУВАНЕ, АКВААЕРОБИКА

Ефектът от тези спортове по това време е най-голям, дори максимален за мускулоте ви – тогава те са най-пластични, а рефлексите ви са най-бързи.

20:00 – ТАНЦИ, СТЕП-АЕРОБИКА

След 20:00 ч най-подходящи са динамичните движения и натоварване. Този „трафик“ за мускулите е ефективен, въпреки че изглежда натоварващ. 


В новия брой

Кийра Чаплин на корицата на декемврийския брой на сп. ELLE