С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Изненадващият ефект от упражненията на празен стомах

23.11.2015

Вижте каква е тайната на отслабването по време на тренировки

Изненадващият ефект от упражненията на празен стомах
 © iStock

Да се яде или да не се яде преди тренировка – това е въпросът! Ако искате да отслабнете, но умно, и да се сдобиете с перфектно тяло, трябва да прочетете това.

Вероятно сте чували, че е добре да хапнете нещо, преди да тренирате, за да имате гориво за изгаряне, а не да стопявате от мускулната си маса. Но това ли е най-добрият съвет, когато става дума за изгаряне на мазнини или за сваляне на килограми?

Ключов фактор, който хората трениращите хора, които отслабват, често пренебрегват, е значението на хормоните. Именно те определят темповете на отслабването. Изграждането на мускулите стимулира обмяната на веществата, затова не трябва да се концентрирате само и единствено върху калориите, пренебрегвайки хормоните. Те помагат за бързото изгаряне на мазнини и отслабването.

Когато ядете храна, съдържаща въглехидрати (и в по-малка степен протеини), тялото ви освобождава инсулин, хормонът, който помага за регулирането на нивата на кръвната захар. Без него тя ще е в постоянни амплитуди, а твърде много захар прави кръвта ни токсична.

Но инсулинът е хормон, който е отговорен и за съхранението на мазнините. Дори и да тренирате като луд след хранене, тялото ви няма да бъде в състояние да изгори мазнините, докато нивата на инсулина са по-високи. За да започнете да изгаряте мазнините, трябва да изчакате да минат два-три часа.

Друг хормон, който контролира изгарянето на мазнините е хормонът на растежа. Той улеснява изгарянето на мазнините и стимулира растежа на мускулите и обмяната на веществата. Инсулинът и хормонът на растежа за антагонистични хормони. Когато нивата на единия растат, нивата на другия спадат. Когато се храните с нещо, което повишава нивата на инсулина, това потиска нивата на хормона на растежа. От друга страна, когато сме гладни, нивата на инсулина са в най-ниската си точка, а това позволява нивото на хормона на растежа да скочи!

Така че, имайки предвид цялата тази информация, ако се опитвате да изгаряте мазнини, мислите ли, че е добре да хапнете нещо, преди тренировка?! Отговорът е НЕ! Така че време е да започнете с „гладните“ тренировки! Не, това не са упражнения по глад, а упражнения на празен стомах. Първото нещо сутрин, когато нивата на инсулина ви са най-ниски, добре е да потренирате.

Ако сте нови в „гладните“ тренировки, най-добре слушайте тялото си – когато усетите, че ви се вие свят, спрете. Важно е обаче да пиете много вода по време на тренировка. Както и през деня. След края на „гладната“ тренировка добре е да се храните балансирано. Това е!

„Гладната“ тренировка работи С, а не СРЕЩУ вашите хормони. По този начин помага за максималното изгаряне на мазнини.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE