С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да се върнем в залата след дълга пауза?

Тереза Восканян • 12.12.2017

С какви тренировки да започнете и как да се мотивирате редовно

Как да се върнем в залата след дълга пауза?
 © iStock

НЕ ГЕРОЙСТВАЙТЕ

Не е добра идея да правите коремни преси до припадък още на първия ден. Организмът ви ще изпадне в шок! Започнете с кардио - две или три тренировки на седмица са достатъчни. След един месец добавете силови упражнения. И най-важното - винаги слушайте тялото си и не го претоварвайте. 

ЗАОБИЧАЙТЕ ТРЕНИРОВКИТЕ НА ОТКРИТО

Тренировката навън е винаги добра идея. Дори и в студеното време. Не използвайте асфалта за упражненията си - поради липса на амортизация съществува риск от претоварване на ставите и нараняване. Отидете в парк със заснежени пътеки или до стадион. Изборът на обувки също е важен. Заложете на маратонка с подметки, който ще предотвратят подхлъзвания. Няма да е излишно да вземете с вас бутилка топла вода. Пийте я в процеса, за да загреете гърлото.

ПРЕРАЗГЛЕДАЙТЕ СИ МЕНЮТО

През зимата храненето трябваа да е по-внимателно. Поради студа, тялото се нуждае от увеличаване на мастния слой, което ни кара да ядем постоянно висококалоричната и тежка храна. Ситуацията се влошава от факта, че ходим по-малко - използваме коли и обществен транспорт. Ако искате сладка или бърза храна - яжте, но само веднъж седмично. През останалите дни заложете на сезонните зеленчуци - картофи, цвекло, всички видове зеле, целина, репи и моркови. Е, за да не преяждате с месо, често го заменяйте със супа от гъби - полезна и удовлетворяваща алтернатива.

БОРЕТЕ СЕ СРЕЩУ ВЕЧЕРНИЯ ГЛАД

Ако искате да ядете вечер, това означава, че през деня не сте яли правилно. Опитайте се да не пропускате храненията - яжте на всеки три часа, но с лека вечеря (няколко часа преди лягане), например - салата от домати, риба тон и лимонов сок.

ТРЕНИРАЙТЕ В ЗАЛА

Опитайте функционални тренировки - такива, в които динамика, промяна в ритъма и упражненията. Тренировките, в които кардиото се редува с мощни натоварвания, ускорява метаболизма и тренира сърцето. Да, и калориите по време на подобна тренировка се изгарят повече, отколкото в монотонните класове на уредите.

ТЪРСЕТЕ ИНТЕРЕСНИ ТРЕНИРОВКИ

Феновете на нетривиалните фитнес методи могат да пробват горещата тенденция на комбинацията от няколко спорта в една тренировка. Бокс и балет, плуване и бягане, танци и пилатес - на такива уроци няма да ви е скучно да ходите редовно. 

© iStock


В новия брой

Колко е лесно да бъдем щастливи през есента!