С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Какви са разликите между аеро и акро йогата?

Петра Денчева • 04.06.2018

Не бъркайте въздушната йога и йогата за двойки. Препоръчваме ви първата, ако нямате партньор, но търсите приятен и забавен начин за влизане във форма

В аеро йогата често се озовавате с главата надолу.
В аеро йогата често се озовавате с главата надолу. © iStock

Не я бъркайте с акро йоагата, която се изпълнява от двама партньори (единият е във въздуха, а другият – на земята, в ролята на опора, като така съвместно изпълняват сложни статични поддръжки). Въздушната йога, за разлика от акрото, се изпълнява индивидуално, без да сте в двойка, в рамките на групова тренировка.

Може да я срещнете още и като антигравитационна йога. Комбинира елементи от йогата и въздушната акробатика и се провежда върху специален хамак, който е на няколко педи от земята и частично или изцяло поддържа тялото ви, докато правите асаните.

Характерно за тренировките по аеро йога

Забавни са, защото често ще се озовавате в пози с главата надолу или успоредни на пода, но във въздуха.

Тренировките подобряват цялостната ви гъвкавост.
Тренировките подобряват цялостната ви гъвкавост. © iStock

Освен чудесен начин да се отърсите от стреса, въздушната йога подобрява кръвообращението, лимфния поток, перисталтиката на червата, функцията на щитовидната жлеза, имунитета.

Основно натоварване

Тренировките подобряват цялостната ви гъвкавост, баланс, укрепвайки всички мускули на тялото. Особено ефективни са при облекчаване на болките в гърба, без да натоварват прешлените и гръбначния стълб.

С крака на главата: Звездна йога

Назад Напред


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE