С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Какво се случва с тялото ни, ако правим планк всеки ден?

Велина Василева • 17.09.2019

Тези 7 неща ще се променят

Какво се случва с тялото ни, ако правим планк всеки ден?
 © iStock

1. Дупето и плочките на корема

Планкът ще ви помогне да оформите дупето и корема, което пък ще направи и осанката ви по-издължена и красива. Звучи странно, но наистина едно упражнение, при което не е нужно да се движите, ще въздейства на толкова много мускулни групи.

2. Балансът

За него отговарят правите коремни мускули, които всъщност стягаме по време на планк. Ако ги вкарате във форма, ще ви е доста по-лесно да се занимавате с всякакъв вид спорт. 

© iStock

3. Метаболизъм

Ако искате да отслабнете, правете планк всеки ден. Така ще горите повече калории, отколкото, ако изпълнявате класически упражнения за корем. Само 10 минути на ден ще повишат вашата обмяна на веществата до такава степен, че дори и през нощта тялото ви ще продължи да гори калории, което означава, че ще отслабва.

4. Красиви рамене и шия

Укрепването на коремните мускули оказва влияние върху състоянието на шията, раменния пояс, гърба и кръста, като ги изправя и поддържа в правилно положение. 

© iStock

5. Край на болките в гърба

От неправилната стойка и неравномерното разпределение на тежестта, която носим, страда преди всичко гърба. Това носи след себе си маса болезнени състояния, с които можете да справите само в кабинета на мануалния терапевт. Планкът укрепва мускулите не само в горната, но и в долната част на тялото, което двежда до минимум риска от болки в гърба.


КАК ДА НАПРАВИТЕ ТРЕНИРОВКАТА СИ ПО-ЕФЕКТИВНА?


6. Тялото ви ще стане по-гъвкаво

Невероятно, но факт - планкът разтяга всички стави и мускули, започвайки от гърба, та чак до пръстите на краката. Можете да разнообразите класическия планк със страничен планк, планк на една ръка или планк с вдигнат крак. Можете да сменяте тези позиции в рамките на 5 минути и това ще бъде идеален вариант за начало на деня. Така ще работите върху основните групи мускули и ще увеличите гъвкавостта на цялото тяло.

© iStock

7. И настроението ви ще се подобри

Укрепването на мускулите в областта на талията влияе не само на тялото, но и на душата. Силните коремни мускули са залог за нормално вътрешно налягане, което като следствие води до правилното отичане на венозната кръв от органите, което пък дава прилив на енергия. При седяща работа тялото се вкоченява и физическото напрежение се отразява и на психическото здраве. Само след седмица ще забележеите, че вече не изпитвате раздразнение, напрегнатост и апатия. 


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България