С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Кои са най-добрите упражнения за здрав гръб?

Велина Василева • 09.07.2019

Според спорта, който предпочитате

Кои са най-добрите упражнения за здрав гръб?
 © iStock

За феновете на йогата

© iStock

Опитайте: поза скакалец

Защо: стяга целия гръб, но и задната част на бедрата

Как: Легнете по корем с изпънати крака и ръце до тялото. Вдишайте и изпънете ръцете назад, като вдигнете гърдите от пода. Задръжте за момент и отпуснете. След това вдигнете краката, задръжте за момент и отпуснете. Накрая вдигнете едновременно и краката, и ръцете, като държите брадичката нагоре, а гърдите – отворени. Задръжте за около 5 секунди, след което отпуснете.

Колко: 3 серии от по 5 повторения.

За бягащите

© iStock

Докато държите TRX (ластик с две дръжки, закрепен за стената) застанете с изправен гръб и се отпуснете назад. Започнете да движите краката напред, докато не усетите напрежение в ластиците. Стегнете лопатките и започнете да се изправяте, като в същото време отваряте ръцете навън. Свийте ги леко в лактите, за да не натоварвате ставата. Върнете се в стартова позиция и повторете 10 пъти.

За фитнес маниаците

© iStock

Легнете по корем върху фитнес топка. Сгънете ръце пред гърдите, след което плъзнете топката назад по тялото ви, така че да можете да се наклоните максимално напред. Върнете се в стартова позиция. Започнете с три серии от по 15-20 повторения. По-напредналите могат да държат тежест в ръце.

За практикуващите високоинтензивни тренировки

© iStock

Легнете по корем с ръце, изпънати напред. Вдигнете едновременно дясната ръка и левия крак, след което лявата ръка и десния крак. Направете възможно най-много повторения в рамките на една минута.

ELLE съвет

Подправки като чили и лют червен пипер могат да забързат метаболизма ви. Ако обичате сладко, опитайте да добавите канела към закуската си или към кафето си – тя ще ви помогне да регулирате нивата на кръвната захар в кръвта.


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE