С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Не ви се ходи на фитнес днес? Ето как да преодолеете себе си и все пак да отидете

Велина Василева • 03.09.2019

Нашите пет правила за правилна лична мотивация

Не ви се ходи на фитнес днес? Ето как да преодолеете себе си и все пак да отидете
 © iStock

Понякога ни е тооолкова трудно да отидем на фитнес. Препочитаме да си седим вкъщи и да гледаме филм, докато ядем нещо сладко. За да преодолеете подобни моменти, трябва да имате силна мотивация. Нашите пет съвета ще ви помогнат да я изградите.

1. Нека спортът ви бъде "под ръка"

Най-трудно е да започнете да спортувате. Дайте си шанс за успех, като направите всичко възможно тренировката да ви бъде "под ръка". Например сложете екипа за бягане точно до леглото. Отстранете всичко по пътя, което може да ви накара да се откажете от идеята за спорт и да се върнете обратно в леглото. 

2. Бъдете максимални реалисти

Когато започнете да си повтаряте, че утре ще станете в 5 ч., за да отидете на фитнес, шансът наистина да го направите е практически нулев. И неуспехът може да ви демотивира. Постигането на целите е това, което влияе на самооценката ви. Затова помислете добре и си правете реалистични планове. По кое време ще ви е най-приятно да отидете в залата - сутрин, в обедната почивка или след работа? Няма как да отделите час на тренировка? Може би ще се почвствате по-добре, ако се разходите навън за 15 минути - мисията е възможна. Да влезете във форма в никакъв случай не означава да се потите до припадък в залата. Умерената активност може да ви помогне да се стегнете морално и физически. Първата стъпка е направена!

© iStock

3. Върнете се към старите си полезни навици

Специалистите по невробиология казват, че е много по-лесно да активирате навиците от старите невронни връзки, отколкото да създавате нови. Затова, ако някога редовно сте се занимавали с йога, танци или бокс, започнете именно с това, а не с нещо изцяло ново

4. Правете си награди

Съзадйте си краткосрочна мотивация, като използвате психологическия принцип "законът на баба": "Ако си изядеш всичко, ще получиш десерт". Сключете сделка със себе си, че ако тренирате, ще се поглезите. Наградата може и да не е нещо кой знае какво, но със сигурност ще ви мотивира. 


СПОРТУВАЙТЕ УМНО!


5. Записвайте постиженията си

Записвайте в телефона или в тефтер триумфалните моменти от тренировката си: "50 клека! Ура!". Дори такива прости неща могат да повдигнат самочувствието и самооценката ви и да ви накарат да продължите, когато сте напът да се откажете. Използвайте тези резултати, за да подскажете на мозъка си какви положителни емоции може да получи, ако следва пътя на постоянството. 

Фитнес екип за всеки вкус

Назад Напред


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България