С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Стегнете корема с TRX!

Петра Денчева • 05.06.2018

Тренировките с противодействие на гравитацията използват собственото ви тегло за тежест, а освен корема, стягат и ръцете

TRX използва система с окачващ механизъм и ластични въжета.
TRX използва система с окачващ механизъм и ластични въжета. © iStock

Зад английската абревиатура за Total Resistance Exercise се крие значението „тренировки при пълно съпротивление“. Друго често срещано обяснение е „тренировки с точка на окачване“.

Идеята е, че се използва система с окачващ механизъм и две въжета (ластични ленти), за да се приложи тренировка с тежестта на тялото като съпротивление, а целта е подобряване на издръжливостта и гъвкавостта. Отстрани изглежда сякаш сте Йордан Йовчев, но все пак – доста по-близо от земята, в сравнение с олимпийската гимнастика на халки.

Характерно за тренировките

Провеждат се под ритъм на музика с продължителност 50-60 минути. Упражненията могат да са дърпащи или бутащи.

Упражненията могат да са дърпащи или бутащи.
Упражненията могат да са дърпащи или бутащи. © iStock

Те натоварват едновременно много мускулни групи, тъй като тялото се използва като система от лостове, които противодействат на гравитацията.

Основно натоварване 

Коремни мускули, раменен пояс, бедра, но като цяло, тренировката е балансирана за цялото тяло. Можете да наблегнете на отделни зони с конкретни упражнения.

Кога е най-добре да тренираме?

Назад Напред


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE