С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Тичайте, за да сте умни!

03.02.2015

7 доказани ползи от сутрешния крос - ето кои са.

Тичайте, за да сте умни!
 © Shutterstock

Обикновено трениращите са два вида - такива, които обичат движението и такива, които никак не си падат по него. Любителите на кардио тренировките лесно се познават - те веднага се ориевнтират към бягащата пътечка в спортната зала, сменят с лекота режима на натоварване на бягащата програма и не трепват, когато инструкторът изрича думите "следващо ниво".

Дали го обичате или мразите, тичането е може би най-добрата кардио тренировка. Не само че предлага огромни ползи за духа и тялото, но с негова помощ може да удължите живота си и да се справите с депресията. Независимо дали сте опитен маратонец или тичате за тонус, следващите редове ще ви разкрият няколко неоспорими ползи от тичането.

1. Безплатно е.

Можете да го направите почти навсякъде - на брега на морето, в квартала, през гористи пътеки... Така че в дните, когато не успеете да стигнете до фитнес залата, може да потренирате, без да ви струва това нищо.

2. Всеки може да тича.

Тичането не изисква специалнаподготовка или вроден талант. За да се избегне нараняване или претоварване, необходимо е само да загреете добре мускулите си. Започнете с леко ходене, след това постепенно увеличавайте темпото, а с времето и разстоянието. Общо правило е да не увеличите скоростта с повече от 10% на седмица и винаги да отделяте достатъчно време за възстановяване. Това означава да си изготвите график с добро разпределение на почивните дни.

3. Гори много калории.

Това е печелившя коз на тичането в сравнение с други кардио упражнения като колоездене, плуване.... Джогинг от в 7 км със средно темпо изгаря почти 600 калории на час, в сравнение с 400 калории за плуване и 300 за циклични тренировки.

4. Прави ви щастливи.

Всички форми на физическото натоварване предизвикват приливна вълна ендорфини в мозъка, но няма по-мощна вълна от тази, предизвикана от джогинга. Ендорфинът е толкова осезаем, а действието му така ефективно, че много психотерапевти го препоръчват ато допълнително лечение на стрес, депресия и тревожност. Джогингът "детоксикиращ" ефект, който изчиства мозъка на вредни химични съединения, предизвикващи стрес, които могат да доведат до психични заболявания.Имайте това предвид след дълъг ден в офиса!

5. Джогингът предпазва мозъка.

Искате ли да бъдат по-умни? Тичайте повече! През 2014 проучване, публикувано в списанието за спортна медицина British Journal, се казва, че изследователи са доказали, че редовните аеробни упражнения водят до увеличаване на размера на хипокампуса, зоната на мозъка, участваща в работата на вербалната памет и ученето.

6. Укрепва ставите и костите.

"Тичането уврежда коленете." - чували сте го много пъти, но това старо схващане не е в сила. Обратно - тези физически усилия укрепват костите и ставите и са пряко свързани с увеличаване на костната минерална плътност, а това може да помогне да се намали свързаната с възрастта загуба на костна маса.

7. Удължава живота.

Джогингът, без значение от продължителността или скоростта, е мощен фактор за намаляване на смътрността. Не е нужно да сте маратонци, за да се възползвате от подмладяващи ползи от тичането. Достатъчно е да се събуждате само десет минути по-рано.


В новия брой

Адриана Скленарикова с ексклузивни снимки и интервю за ELLE България