Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Той е фитнес шампион, той е кулинар, той е Fitness Chef!

Петра Денчева • 08.02.2018

Емануел Июджи не само изглежда страхотно, но и готви страхотно – диетично, при това

Той е фитнес шампион, той е кулинар, той е Fitness Chef!
 © Личен архив

В сезона на кулинарните риалити формати има една тема, свързана с готвенето, която не ни дава покой. А именно: как да готвим така, че да поддържаме добра форма? Питаме Емануел Июджи, известен и като The Fitness Chef Emanuel.

Фитнес шампион и кулинар със свои рецепти и система за диетично хранене, той държи на разграничаването между диетично и здравословно и опровергава схващането, че мечтаното тяло се постига с ограничения и мъчителни диети.

Във фитнес залата

Защото, според него, полезната за формата храна може да е изненадващо вкусна. По готвенето се запалил още от 15-годишен, а днес споделя кулинарния си опит със своите клиенти във фитнес залата, която отваря в началото на 2017 г. съвместно със свой колега.

Треньор е вече 7 години. От 2014 г. участва и в състезания по класически културизъм. За това кратко време успява да стане абсолютен балкански шампион по бодибилдинг и два пъти републикански шампион. През 2016 г. дебютира и на европейското първенство, където става девети измежду близо 30 състезателя.

Имаш интересно име и фамилия. Каква е историята ти?

Фамилията ми е по-интересна, заради това, че баща ми е нигериец. Майка ми е българка. Роден съм и цял живот съм живял тук. Започнах със спорта, защото бях много слаб. Постепенно започнах да качвам килограми, да харесвам промяната, която виждам, и исках да се развивам още.

А кое беше първо – спортът или кулинарията?

Понеже съм възпитан сам да си приготвям храната и сам да се оправям, постепенно започнах да се уча как храната, която приемам, да ми помага за външния вид. Като един любител готвач, вече помагам и на много клиенти да водят по-здравословен и по-диетичен начин на живот.

The Fitness Chef – звучи като идеалната комбинация! Така ли е на практика?
Точно така. Спортът и готвенето вървят ръка за ръка.

© Личен архив

Оттам ли е прозвището The Fitness Chef?

То идва от там, че има хиляди шефове, които готвят здравословно, но много малко от тях правят разликата между диетично и здравословно. Това е, на което искам да науча хората – че ако имат желание, могат да постигнат всичко. Имам клиенти, които са сваляли по 30-40 кг. Изцяло си променят живота само заради това, че правят тази първа стъпка – промяната в себе си.

А труден ли е пътят от нея нататък?

За него трябва да имаш голямо постоянство. Каквото и да правиш, каквато и диета да спазваш, колкото и тренировки да имаш седмично, това не бива да ти пречи на ежедневието. Защото често хората прекаляват – почват да тренират всеки ден, ядат само по една ябълка или по едно яйце... А това е нещо, което не може да се изпълнява дълго време. И накрая прегрешават.

Какво готвиш най-често и с най-голямо удоволствие?

Паста, пици, мусака. Обичам да превръщам популярни рецепти в диетични.

Какво точно променяш в пицата, за да е диетична?

Най-вече тестото. Може да е например от карфиол. Повечето такива рецепти с карфиол са здравословни, но не и диетични – в тях има сирене например, а моята рецепта е само от карфиол и белтъци, които се правят по специфичен начин, за да станат на тесто. Отгоре плънката е главно зеленчукова. За закуска пък си правя овесени питки с кисело мляко и сирене или пък овесени палачинки, гофрети, мъфини.

Съветът на Емо за влизане във форма

Сутрешна тренировка на гладно 30-40 минути. Ако не можете на гладно, хапнете преди това някакъв плод. След тренировката – някаква комбинация от бавни въглехидрати, за да може метаболизмът да не се забавя. Изключително важно е да се ядат въглехидрати!

Жените ги отбягват, защото знаят, че от тях се качват мазнини, но когато рязко избегнем тези храни, метаболизмът не е глупав и се пренастройва. Съответно, някаква комбинация от бавни въглехидрати – мюсли, овесени ядки, лимец, пълнозърнест хляб – съвсем малко количество, 40-50 г, колкото за енергия.

След това две яденета без въглехидрати през деня: салата, зеленчуци и месо или салата, зеленчуци и риба, може малко ядки, сусамов тахан, фъстъчено масло... За една седмица, ако тренирате през ден, съм сигурен, че ще постигнете голяма визуална промяна.

10 фитнес профила в Instagram

Назад Напред


В новия брой

Анджелина Джоли грее на корицата на мартенския брой на сп. ELLE