С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Спектакъл показва националния ни образ през очите на туриста

Петра Денчева • 01.04.2018

Документално-сетивният пърформанс „Low Cost“ превръща зрителите в туристи и ги въвлича в представлението

Спектакъл показва националния ни образ през очите на туриста
 © Стефан Прохоров

Какъв образ създаваме на България като туристическа дестинация? И как този образ, който продаваме за себе си, се отразява върху самите нас? Това са само част от въпросите, които вълнуват екипа на „Lоw Cost“.

Представлението, което ще се играе на 4, 5 и 6 април в Центъра за култура и дебат „Червената къща“, София, е в необичаен формат: театър-променада. Зрителят се превръща в средностатистически турист и пътува през всички пространства на „Червената къща“. Във всяко става част от различни изживявания на посетителите в страната ни.

На обиколка из България

Избира, например, между брошури на реално предлагани безплатни туристически обиколки из София. Пътува назад във времето към социализма. Дегустира типични български продукти. И дори отива на парти в Слънчев бряг.

© Рада Езекиева

Създаден на базата на документални материали – интервюта с работещи в туристическия сектор и представители на различни институции, „Low Cost“ постепенно стига до отворена дискусия с публиката за това, как образът, който продаваме на света за себе си, се отразява на самите нас.

Нискобюджетна дестинация?

„Low Cost“ сякаш е събирателен израз на националното ни усещане и самочувствие. „Или поне това показва проучването, върху което изградихме спектакъла: интервюта, документи, личен опит...“, споделя младият режисьор на спектакъла Стефан Прохоров.

„Въпросът за туристическия ни имидж е и въпрос за чувството ни на идентичност. Какво означава тогава, че страната ни е нискобюджетна дестинация?“, пита се режисьорът.

Постановката му е реализирана от хора с опит в различни аспекти на документалния, сетивния и интерактивния театър. Като независими артисти в различни международни проекти (САЩ, Китай, Испания, Унгария, Дания), те търсят в темата за туризма симптоми на проблема за националната идентичност и нейното представяне в нашия век.

Ролята на публиката

„Low Cost“ е адаптиран и за англоезична публика и ще се играе пет пъти на трите дати от 4 до 6 април включително.

© Рада Езекиева

Това е третото представление в програмата на фестивала „Следващо ниво сцена“ на „Червната къща“, който се провежда от 26 март до 29 май. Фестивалът е посветен на високите технологии в изкуството и иновативните идеи за въвличане на публиката в представлението.


В новия брой

Не сме идеални! Но в това ни е чарът