С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Икона на дизайна, която цял свят познава

Люба Вангелова • 26.01.2017

Как Кока-Кола остави своя знак в света на модата, дизайна и рекламата?

Икона на дизайна, която цял свят познава

Колаборациите са свеж метод за достигане до нова аудитория и за вливане на нови идеи в концепцията на всяка от марките. От създаването си през 1886 г, Coca-Cola има незаличимо влияние върху света на модата и дизайна със своя червено-бял мотив. Емблематичният шрифт (ръкописен, характерен за средата на 19-ти век) оставя своя отпечатък върху безброй креатури – от street style до елементи от лукса. Но модата винаги е била част от ДНК на марката. От началото на 19 век логото на една от най-разпознаваемите марки в света е повсеместно навсякъде в ежедневието ни.

Изискването към дизайна на бутилката е с интересна история – той трябвало да бъде разпознат дори, ако бутилката бъде счупена на части или само чрез опипване в тъмното, както и ако бутилката бъде потопена в кофа с лед. Днес всеки компонент на марката е развит до супербранд.

Coca-Cola и модата

Най-забележимо е сътрудничеството на Coca-Cola в света на модата и на съвременния дизайн. Често модните марки изглеждат недостъпни за обикновения масов потребител. За разлика от масовата напитка обаче, която се счита за олицетворение на достъпността. Това е в основата на концепцията на голяма част от колаборациите на Coca-Cola с известни дизайнери, които създават лимитирани серии на бутилките или на етикета. Като Карл Лагерфелд и Марк Джейкъбс например. Ако не може да си позволите дрехи на въпросните дизайнери, със сигурност може да си позволите да изпиете една от бутилките с техен дизайн.

Всеки може да се припознае в най-разпознаваемото лого. Именно това е целта на модата, когато попада под влиянието на Coca-Cola. През лятото на 2014 г. модният бранд Ashish пусна колекция с този знак.

Ashish SS14
Ashish SS14 © ImaxTree

Ретро стилистиката на червено-бялото лого е още една от причините да бъде вписвано в модната стилистика на различни модни марки. Тя предлага усещане за уют и лесно интерпретиране на модния предмет в ежедневието, както и лесна комбинация с останали елементи на живота.

Днес един от най-популярните митове е, че Santa Klaus е страничен продукт на Coca-Cola. Червеният костюм и бялата брада са отличителни знаци на добрия старец още от 17-ти век. Още в средата на 1800 г. по време на Гражданската война в Америка художникът Томас Наст оформя окончателния образ на Santa Claus, с който той е познат и до днес. Coca-Cola започва да използва образа му в своите реклами едва през 20-те години.

 

Музика, козметика и ежедневие

Coca-Cola създава песни, които се запомнят и запяват лесно. А Лейди Гага показа в нейното видео „Telephone“ от 2010 г. кутии от диетична кола вместо ролки за коса.

Марката събира различни етноси и налага темата за толерантността, апелира към уважаване на ценностите, характерни за епохата. Включва темата за щастието, семейството, приятелите, помощта и съпричастността. Темата за самотата в забързания ритъм на града е още една от тези, в които участието на Coca-Cola е знаково – една напитка е достатъчна, за да усетите щастието. Посланието на марката вдъхва оптимизъм, който ви изважда от социалната изолация. Coca-Cola създава емоционални послания, които имат силен отзвук в ежедневието на хората. Създава вълнуващи истории, които се разпространяват и споделят.

Дори козметичните компании колаборират с Coca-Cola. Марката O.P.I. Създаде лимитирана серия лак за нокти, вдъхновен от цвета на напитката. Послание за щастие в бутилка излиза извън разпознаваемия контекст.

 

Кейсове за мобилни телефони, слушалки, чанти, обувки, дрехи, стоки за дома и за офиса – дизайнът е тотално повлиян от логото на Coca-Cola.

Диетичната кола отдавна е известна като „шампанското“ на модата. А всъщност персоналният компютър е „по-възрастен“ от нея – през 2013 г тя навърши 30 години. Появяването й е повратна точка в насочването на концепцията на Кока-Кола към жените. Много бързо диетичната кола се превърна в синоним на модната индустрия и втората най-популярна напитка в света.

През 90-те кен с диетична кола в ръката на модел е гледка, която не само е на пика на модата, но е и истински бестселър. Диетичната кола се превръща в достъпен моден аксесоар – по-евтина от чанта и по-достъпна от парфюм, на разположение във всеки магазин.

Coca-Cola присъства и в изкуството. През 1962 г. Анди Уорхол създава картината си „Зелени Coca-Cola бутилки“, която се състои от 112 празни зелени стъклени бутилки, подредени в 7 реда. А през 2013 г. една от неговите творби “Coca-Cola 3” е продадена на търг за 57,3 млн.щ.д.

„Радост от живота“ - това е основното послание в колаборациите на най-разпознаваемата марка в света с всички останали.


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE