С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Милениум розовото – световният тренд, който отказва да си отиде

Петра Денчева • 11.09.2017

​От модния подиум до розовия шоколад, ето как нежният цвят стана новото черно?

Милениум розовото, както и милениум поколението, е в плен на визията.
Милениум розовото, както и милениум поколението, е в плен на визията. © iStock

Дори да не сте чували все още за millennial розовото, наричано и tumblr розово, или scandi розово, със сигурност сте го виждали. Корицата на есенния каталог за марка популярни скандинавски мебели е само най-пресният пример. Както и манията по новото откритие в сладкарството – розовия шоколад.

Порасналото Барби поколение

На изобретателя на ruby шоколада може и да му е отнело години, за да го произведе. Ала има късмет! Появата на продукта му съвпада с глобалното прехласване на милениум поколението по всичко с лек розов нюанс (оттук и името на новия моден цвят – millennial pink).

Светът на родените след 1980 г. обаче не порозовя изведнъж, а в течение на поне няколко сезона. Цветът бе засечен най-напред от списание New York Magazine през 2012 г., което го определи като омекотена версия на яркото Барби розово.

Оттогава насам опитите той да бъде описан и приложен се увеличиха, включвайки още няколко нюанса на бежово, прасковено, грейпфрутово, кварцово, пепеляво розово и т.н.

В скролванията се появяват все повече смутита, оцветени с горски плодове...
В скролванията се появяват все повече смутита, оцветени с горски плодове... © iStock

А тенденцията ескалира в истински моден бум:

  • Първите му последователи са дизайнери от Скандинавието и най-вече Копенхаген. Заради което се появява и хаштагът, с който това специфично розово превзема Pinterest – #ScandiPink.
  • Годината е 2014 и съвсем скоро се появява и култовият филм на Уес Андерсън – „Гранд хотел Будапеща“, със знаменития розов хотел.
  • Няколко месеца по-късно хаштагът за бледорозово #palepink става най-популярният в Tumblr (дори по-използван от хаштага само за розово #pink). Ето как се появява и #TumblrPink.
  • Година по-късно е факт и първият iPhone с цвят розово злато, който хората автоматично разпознават като „розовия айфон“. Съвсем скоро след хай-тек премиерата ювелирният нюанс, някога наложен от Карл Фаберже като аристократичен, краси доста по-прозаични предмети – като кранове на бани и стойки за тоалетна хартия.
  • Идва и 2015 г., обявена от компанията Pantone за годината на цветовете „розов кварц“ и „серенити“ (с други думи – година на бледорозовото и бледосиньото).

С изтичането ѝ обаче нюансът отказва да отстъпи място на следващите пантони в списъка. Напротив, изглежда сякаш пикът на милениум розовото тепърва предстои.

Тайната сила на инфлуенсърите

Дизайнери като Фабиана Фария от бутика Coming Soon установяват, че изложените артикули в цветовете на следващите провъзгласени фаворити – например свежото зелено „грийнъри“, застояват на витрината. А в момента, в който там се появи нещо в пастелно розово, веднага се продава.

„Захарно розово“ и „хибискус“ са поредните синоними на милениум розовото.
„Захарно розово“ и „хибискус“ са поредните синоними на милениум розовото. © iStock

Ред е и на висшата мода да изпита тази розова сила. Виждаме я в миналогодишната ризорт колекция на Gucci, а също и в ревютата на Marc Jacobs, Celine, Balenciaga... Виждаме я и в стайлинга, косите и веждите на не една музикална знаменитост (и от двата пола!). Въпрос на време бе да се появи и във фийдовете на безчет блогъри, влогъри и социални инфлуенсъри.

Розови детайли в интериора

Назад Напред

Защото, както става ясно от думите на Моника Кемсуров, автор на дизайнерския блог Sight Unseen, розовите постове са по-успешни. Ако един стандартен пост в блога ѝ „изкарва“ по 1500 лайка, „поруменелите“ печелят близо 4000.

Фотогеничната кухня

Ето как в скролванията се появяват все повече смутита, оцветени с горски плодове, салати с акценти от репички, малинови френски макарони, динени изкушения, че дори и естествено боядисана с цвекло паста. Да не забравяме и лятното ни залитане по розовия джин, розовата текила и розето, в това число и ледената му версия – фрозето (комбинация от английските думи frozen и rose).

Розовият шоколад Ruby

Назад Напред

Не само съдържанието в чиниите и чашите ни е в една тоналност. В същия фотогеничен нюанс са и новите колекции уреди и приспособления за готвене, като миксери, тостери, силиконови шпатули.

Вече дори електрическите четки за зъби са милениум розови.
Вече дори електрическите четки за зъби са милениум розови. © iStock

Цели серии тави и тенджери на луксозен бранд за готварско оборудване са с цветове като „захарно розово“ и „хибискус“ (поредните синоними на милениум розовото). А ако живеете в Ню Йорк, Лондон или Сидни, можете дори да се храните, потопени в изцяло розов интериор – тенденция, наложена от нюйоркския ресторант „Пиетро Нолита“, създаден от стажант на Dolce & Gabbana.

Поколение с визия

Да, милениум розовото, както и милениум поколението, е в плен на визията. На това, как изглеждат нещата на снимка, преди да ги консумираме. Нищо че може и да не са изобщо вкусни.

Ако се съмнявате, напишете #UnicornFrappuccino в Instagram. Но не гледайте примамливите снимки на розовата кафе напитка, а прочетете мненията за нея. „Най-ужасното нещо, което съм опитвал/а“ не звучи особено примамливо, нали?

И все пак, цветът продължава да продава. Вече дори електрическите четки за зъби са милениум розови. Защото това вече не е просто нюанс, а тенденция. Която пренарежда маркетинга. И променя мисленето ни. 

Пикът на милениум розовото продължава.
Пикът на милениум розовото продължава. © iStock

Прави място в него за мъже с прически на опашки и кокчета. Мъже с дамски чанти през рамо. Мъже в розово (справка: мъжките колекции на Gucci и Raf Simons от миналата година). За милениъли, които вярват, че половата идентичност е с далеч по-широк спектър от „синьото е за момчета, а розовото за момичета“. И че имаме нужда от ново розово, което може да бъде прегърнато и от съвременния феминизъм.

По-артистично и многопластово розово, не онова на барбитата, принцесите и домакините, които се задоволяват с ролята на нечия съпруга. Не. Милениум розовото не се задоволява да е само едно нещо, затова и има много нюанси, още животи и само едно нещо, което му липсва – намерението да си отиде.

Още за визуалната революция в чиниите ни, довела до новото понятие „гурме оргазъм“, четете в новия брой на ELLE – на пазара от 20 септември. В него ще откриете и розово кулинарно вдъхновение с рецепти от цял свят, както и аромати в розово, с които да украсите октомври с милениум стил.


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България