С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

12 идеи да се сбогуваме със стреса за дълго

Мария Георгиева • 19.03.2019

Вземаме ги назаем от анти-стрес наръчника My Serenity във Вал Торенс

12 идеи да се сбогуваме със стреса за дълго
 © iStock

Ваканцията, особено в планината, е вид почивка от стреса, на който всички сме подложени в ежедневието си. Но дали я използваме ефективно? Дали наистина си почиваме от мобилните устройства, мислите за работата и нездравословната храна, които са само част от факторите, провокиращи стрес?

Търсим отговорите от д-р Филип Роде, експерт по анти-стрес мениджмънт и автор на няколко книги, сред които наръчника My Serenity („Моето спокойствие“), издаден заедно с френския ски курорт Вал Торенс.

Вал Торенс, най-високият ски курорт в Европа

Назад Напред

„Със специалисти от Вал Торенс решихме да издадем My Serenity, защото според мен точно тук, повече от всяко друго място, са налични всички компоненти за елиминиране на стреса и презареждане на батериите на организма – вдъхновяваща природа, разнообразие от спортове и специално отношение към всеки човек“, казва д-р Роде.

Докторът обяснява:

Всички знаем за стреса, но не винаги сме сигурни какво точно го причинява. Д-р Роде обяснява причината с повишени нива на хормоните адреналин, норадреналин, кортизол, алдостерон... Стресът е вид защитна реакция на човешкия организъм. Във високи или хронични дози той уврежда здравето и чувството за добро физическо и ментално състояние.

© iStock

Четири причини стресът да се превърне в проблем:

  1. Претоварване със стрес фактори: не се разделяме с мобилните устройства и не излизаме от социалните мрежи.

  2. Капаните на нездравословните храни, които възбуждат апетита ни за сладко и солено в големи количества, а когато сме под стрес, организмът и без друго задържа захари и сол.

  3. Недостатъчна физическа активност, която да ни помогне да намалим нивата на стрес хормоните.

  4. Блокаж на „защитните механизми“: житейски цели, смисъл, социални връзки, ценности...

Симптомите на стреса са:  загуба на концентрация, тревожност, проблеми със съня, главоболие, умора, изолация, агресия, тъга, апатия, зависимост.

За да се справим с последствията от стреса и да се разделим с това състояние за дълго време, д-р Филип Роде има метод от 12 идеи с най-добър ефект:

12 идеи да елиминираме стреса

Назад Напред

 

 


В новия брой

Не сме идеални! Но в това ни е чарът