Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

14 лесни правила, за да не боледуваме

22.01.2018

Можем да се радваме на добро здраве с малко усилия. Достатъчно е да спазваме някои елементарни правила.

14 лесни правила, за да не боледуваме
 © iStock

№ 1. Спете достатъчно! Недостигът на сън скъсява живота, увеличава апетита и води до напълняване.

№ 2. Излагайте се на слънчеви бани за кратко и в периодите, когато слънцето не е най-силно. Правете го винаги добре защитени – с шапка, очила, слънцезащитно мляко и чадър. Така ще се предпазите от рак на кожата.

№ 3. Не пушете, за да понижите риска от рак на белите дробове, сърдечносъдови заболявания, остеопороза и ранно състаряване на кожата.

№ 4. Не прекалявайте с алкохола! Препоръчителната доза е до 50 г дневно за дамите и до 70 г за мъжете. Четете етикетите на бутилките, за да знаете какво е алкохолното съдържание на напитката.

№ 5. Ако чувствате постоянна отпадналост, идете на лекар. Изтощението може да се дължи на недостиг на желязо или на анемия.

№ 6. Високото кръвно налягане може да причини сърдечносъдови и бъбречни заболявания. Правете си профилактични прегледи всяка година.

№ 7. Не пропускайте закуската. Така няма да ви пригладнява рязко и да се налага набързо да засищате глада си с вредни храни.

№ 8. Изкушението да свалите килограми с диета е голямо, но защо трябва да гладувате, след като просто можете да се храните здравословно.

№ 9. Теглете се на кантара веднъж седмично. Така редовно ще следите килограмите си и навреме ще вземете мерки, ако започнете да пълнеете.

№ 10. Не допускайте талия над 80 см за жените и над 90 за мъжете. В противен случай нараства риска от инфаркт.

№ 11. Физическите натоварвания и спортът подобряват дейността на сърдечносъдовата система, създават добро настроение и вътрешен комфорт. А са и най-добрият начин за отслабване.

№ 12. Яжте храни, богати на калций като пресни листни зеленчуци, млечни продукти, соя или боб. Те укрепват костно-ставната система и могат да предотвратят появата на остеопороза.

№ 13. Костите се нуждаят от витамин D. Слънчеви бани, риба, яйца и зеленчуци ще снабдят организма с необходимото дневно количество витамин D.

№ 14. Редовно правете физически упражнения. Ходенето и джогингът са полезни за бедрените кости и ставите и предпазват от артрит. Тенисът и домакинска работа укрепват костите на ръцете.


В новия брой

Анджелина Джоли грее на корицата на мартенския брой на сп. ELLE