С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

24 правила за хранене от жената-йога, живяла до 103 години

Люба Вангелова • 13.06.2016

24 правила за хранене от жената-йога, живяла до 103 години

Индра Деви е първата жена-йога, популяризирала йогата в САЩ, като на достъпен език разказва в книга как да дишаме, как да се храним, как да медитираме и всичко, което е необходимо, за да разберем и практикуваме йога. Тя е родена през 1899 г в Рига, а истинското й име е Евгения Василиевна Лабунская – Петерсон. По време на Гражданската война, тя емигрира с родителите си в Германия. След като започнала да се увлича по всичко свързано с Индия, тя заминава за тази страна и започва сериозното си обучение по йога. Тя става и първата европейка, която обучава самите индийци в йога. През 1947 г се завръща в Калифорния и започва да обучава звездите в Холивуд. Сред нейните ученички са акстриси като Мерилин Монро, Грета Гарбо, Рита Хейуърт, Глория Свенсон и други. През 1992 и 1994 г Индра Леви посещава и Русия, за да представи своята книга „Йога за вас“, която се превръща в бестселър в САЩ. Тя живее до 103-годишна възраст.

Ето какво споделя Индра Деви за начина си на хранене.

1. Неприятните новини никога не се казват на масата, нито непосредствено преди или след хранене. Те може да провокират лошо храносмилане и дори болест.

2. Никога не пийте вода с лед – тя нарушава работата на стомашно-чревния тракт.

3. Пийте чаша вода със стайна температура сутрин на гладно и вечер преди лягане. Може да добавите лимон, но не е задължително.

4. Изпивайте между 5 и 8 чаши вода на ден. За един ден отделяме около 2.5 литра вода, а дехидратирането често е причината за блокаж на работата на дебелото черво, черния дроб, бъбреците.

5. Не пийте вода по време на хранене, а най-малко половин час след това, за да не нарушите храносмилането.

6. Пийте водата на малки глътки, а не наведнъж.

7. По-полезно е да ядете плодовете, а не да пиете сока от тях.

8. Когато приготвяте свежи сокове от моркови, репички, цвекло и т. нат., задължително добавяйте зеленолистни зеленчуци.

9. Алкохол, чай, кафе, какао, шоколад – те съдържат теобромин, което е допинг за организма. Консумирайте ги в ограничени количества.

10. Млякото е храна, а не течност. Трябва да се пие на малки глътки, за да не разстрои стомаха.

11. Тялото ни се храни не с тази храна, с която искаме да се храним, а с тази, която може да усвои.

12. Избирайте храната така, както избирате дрехите си – пробвайте различни комбинации и изберете тази, която най-лесно се усвоява от организма ви.

13. Избягвайте всички „безжизнени“ продукти: консерви, опаковани, бели храни – бял ориз, бяло брашно, рафинирана захар. Избирайте кафяв ориз, пълнозърнесто брашно, кафява захар или мед.

14. Внимателно дъвчете храната, особено скорбялата – така се отделя слюнка, която помага на глюкозата да се разгради по-лесно в стомаха.

15. Препеченият хляб е по-полезен от пресния. Не комбинирайте хляб с течност – първо пийте, а след това яжте хляба.

16. Не яжте повече от две нишестени ястия наведнъж – не комбинирайте ориз с хляб, с картофи, с паста или с тестени изделия.

17. Ако страдате от силна перисталтика, не комбинирайте нишесте с протеини, особено такива като грах, зеле, карфиол, яйца. Газовете се появяват при взаимодействието между сяра и нишесте.

18. Не изхвърляйте вода, в която са врели зеленчуците. Картофената вода е особено полезна. Пийте я сутрин на гладно с малко сол.

19. Зеленчуците трябва да варите в малко вода на слаб огън или най-добре без вода, а само на пара.

20. Пържените и печени храни се абсорбират по-бавно от чистата мазнина. Мазнината напуска стомаха последна. Първи го напускат въглехидратите, с лед тях – протеините.

21. Всяка храна, богата на животински мазнини, е опасна. Високият процент мазнини и ниският процент протеини пречи на действието на ензимите.

22. Най-важното правило е не отношението към количеството или качеството на храната, а отношението към нея по време на приготвянето й и на консумирането й.

23. Храна, приета по време на стрес, гняв или лошо настроение, в организма се променя и се превръща в токсична.

С крака на главата: Звездна йога

Назад Напред


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE