С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

4 стъпки към перфектните стъпала

05.10.2016

Тонизираната походка е знак, че сте щастлив човек

4 стъпки към перфектните стъпала

Краката ни са проектирани да издържат цялата тежест на тялото ни, не само докато ходим, но и докато тичаме, скачаме или просто чакаме на опашка. Краката ни взаимодействат със земята и по този начин се образуват кинетични вериги. Тъй като краката ни обикновено винаги докосват земята, те са с най-голямо влияние в тази верига.

Колкото повече носим обувки, толкова повече отслабва силата на това звено в кинетичната верига. Арката на нашето стъпало е предназначена да действа като пружина, за да може да се движи крака ни добре, а от там и цялото тяло. Обувките ни ограничават мобилността ни и по този начин компрометират структурата на краката ни. Колкото по-дълго тази структура е отслабена, толкова повече започват да ни болят краката, а стъпалата ни стават плоски. Тази отслабена структура влияе на цялото тяло и може да доведе до отклонения в коленете, тазобедрените стави, гърба и дори болки в раменете. Тялото ни е една система и едно повредено звено в него води до дисбаланс на цялата система.

Има 4 неща, които може да направите, за да си върнете баланса на стъпалата и да си подарите щастието.

Разхождайте се боси винаги, когато можете.

Босият крак е първата стъпка към красивите крака, както и плоската подметка. Колкото повече си взаимодействат стъпалата със земята под тях, толкова по-добре. Всяка стъпка помага за събуждането на всички мускули на стъпалото, които оказват влияние върху всички мускули на долната част на краката.

Използвайте топка за тенис.

Търкалянето под стъпалата на топка за тенис помага за активиране на притока на кръв и активирането на всички части на стъпалата, които са станали неактивни с времето. Дори промяната на начина, по който носите чантата си всеки ден, може да промени начинът, по който ходите.

Движете се често.

Повечето от нас ходят всеки ден – здравословната разходка дава възможност на всеки от нас да поддържа тялото си, а то се нуждае от това, за да функционира правилно. Това помага да предотвратим преждевременното разграждане на хрущяла на ставите. Направете услуга на краката си и ги масажирайте всяка вечер преди лягане. Това не само ще подобри притока на кръв в тази част на тялото, но ще ви накара да се почувствате по-леко и приятно.

Правете редовно кратки укрепващи упражнения за крака.

Стъпете на пода и правете масаж на пръстите си, като се опитвате да ги разтваряте, като стъпвате на пода или да ходите с подвити напред пръсти на краката като балерините. Трудно е! Но укрепването на ставите и на мускулите на краката може да ви помогне да стабилизирате арката на стъпалото. Особено важно е да укрепите големия пръст на крака – той е от съществено значение за ходенето.

Автор Люба Вангелова  


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE