С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

6 сериозни причини да ядем шоколад

19.02.2019

Американски изследователи твърдят, че колкото повече шоколад консумира един народ, толкова повече лауреати на Нобелова награда има сред него! Причината е във флавоноидите, които съдържа – те подобряват мозъчната дейност. Какво още има в шоколада?

6 сериозни причини да ядем шоколад
 © iStock

1. Богат на минерали

В едно парченце шоколад има магнезий, фосфор, калий, желязо, цинк, както и витамини от група В. Когато се съчетава с разнообразно хранене, шоколадът участва успешно в хранителния баланс. Наблегнете на черния му вариант и забравете за бисквитите с пълнеж и глазура, в които шоколадът е малко, а захарта – прекалено много.

2. Естествен антидепресант

Защо шоколадът подобрява насторението? Първо, защото съдържа магнезий – минерал, известен с релаксиращите си свойства и с участието си в нервните процеси в мозъка. Освен това в шоколада има теобромин, който е силен стимулант. Други негови съставки – тирамин и фенилатиламин, са близки по действие до амфетамините, които въздействат върху мозъка и повишават ефекта на невротрансмитерите. Някои изследователи сравняват ефекта на шоколада с този на канабиса.

3. Помага срещу бръчки

Черният шоколад е един от десетте хранителни продукта, които съхраняват младостта. Какаото е богато на флавоноиди и по-точно на катехини, които имат силен антиоксидантен ефект върху кожата и целия организъм. Освен това шоколадът дава енергия и удоволствие – два фактора, които ни карат да се чувстваме млади.

© iStock

4. Предпазва от сърдечносъдови заболявания

Флавоноидите, съдържащи се в какаото, играят важна роля за здравето на сърдечносъдовата система, защото благоприятстват понижаването на „лошия” холестерол в кръвта и укрепват стените на кръвоносните съдове.

5. Регулира кръвното налягане

Отново флавоноидите помагат и за съществен спад на кръвното налягане при хипертониците и за стабилизиране на нивото му.

6. Не води до напълняване

Богат на липиди и глюциди, шоколадът съдържа 500 калории на 100 грама. Но това не трябва да го изключва от менюто ви. Няколко парченца черен шоколад на ден ще ви накарат да забравите за други, много по-калорични лакомства, като в същото време ще ви даде удоволствие и ценни минерали и витамини. Оптималната дневна доза е 30 г шоколад със 70% съдържание на какао – от това количество няма да напълнеете.

10 шоколадови торти с визия като за конкурс

Назад Напред


В новия брой

Мария Илиева на корицата на новия брой на ELLE