С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

7 правила на детокса

20.11.2015

Вижте какви принципи е добре да познавате, преди да стартирате

7 правила на детокса
 © iStock

В нереално бързите темпове на ежедневието, особено, ако живеете в някой от мегаполисите, е задължително да следите за правилния ритъм на организма ви и за неговото здраве. Токсините ни изненадват отвсякъде. Именно те често са причината за слабия имунитет, за неприятния цвят на лицето и за постоянната умора. На помощ идва култовия за всички детокс.

Смело можем да го наречем отпуск за тялото. Така се извежда от организма всичко вредно и излишно за него. Бонус е и загубата на излишните килограми.

Съществуват много разновидности на детокса – със зелен чай, с диета на сокове и зеленчукови шейкове. Преди да започнете какъвто и да било хранителен режим, добре е да се запознаете с основните правила за това, за да постигнете максимално добър ефект, без да навредите на здравето си.

#1. Правилното време

Забравете за детокса, ако ви предстои някакво събитие – не започвайте диета, когато има какво да отвлича вниманието ви. Ако знаете, че сте канени на рожден ден, който е важен за вас, отложете детокса. Не започвайте каквато и да е диета, която има опасност да прекъснете изведнъж – това може да е опасно за здравето.

#2. Продължителност на детокса

Обикновено е добре да трае от 3 до 10 дни. По-дългият период е стрес за организма и изключително натоварване, което трябва да правите под наблюдение на специалист. Изхождайки от желанията и целите си, изберете грамотно продължителността на диетата. Например, ако искате да направите детокс от 3 дни, възстановяването на защитните функции на организма трябва да става в продължение на още 5 дни. Детокс от 10 дни позволява максимално прочистване на кръвта, като това предпазва от много заболявания.

#3. Малко, но често

Да, всичко знаят, че на често, по малко хранене е по-добре за метаболизма и за храносмилането. Забравете за преяждането и за пълния стомах. Научете се да се храните умерено с малки порции. Не се страхувайте да останете малко гладни. Хранене 1-2 пъти на ден е пагубно за здравето. Най-доброто разпределение е 5-6 пъти на ден. Подгответе си храна от сутринта, за да сте сигурни, че ще имат подръка нещо за хапване.

#4. Зехтин

Той съдържа много полезни съставки за организма, които се усвояват лесно – полифенолите насищат организма с антиоксиданти и подобряват храносмилането. Най-добре избирайте екстра върджин и подправяйте с него смело зеленчуци, салати и месо.

#5. Повече вода

Тактиката „пия, когато съм жаден“ е изначално грешна. Забравете за нея. Трябва да пиете редовно и регулярно, за да провокирате метаболитните процеси. Около 1.5 – 2 л вода на ден ще помогнат да „обучите“ метаболизма си да работи правилно. Ако нямате никакви противопоказания, добре е да стартирате всеки свой ден с чаша топла вода с лимон на празен стомах.

#6. Без сол

Чували сте, че солта помага за премахването на течности от организма. Именно за това диетолозите съветват да се минимизира нейната употреба. А по време на детокс е добре изцяло да я игнорирате. Първият ден ще ви е трудно, но постепенно вкусовите ви рецептори ще привикнат. Откажете се и от соевия сос – там солта е в неимоверно много количество.

#7. Достатъчно сън и разходки

Може да жертвате различни неща, но не и съня си. Той е залог на вашето здраве. Хората, които спят достатъчно, боледуват по-рядко, по-малко раздразнителни са и не страдат от хронична умора. Организмът се нуждае задължително от 7-8 часа сън на денонощие. Всеки час по-малко няма как да бъде наваксан в следващото денонощие. Затова е важно да се спазва редовен режим на почивка и сън. Физическото натоварване по време на детокс е бонус, но трябва да бъде умерено.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE