С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

7 средства за добро настроение от сутринта

23.06.2019

Как да се почувстваме бодри и свежи още от сутринта?

7 средства за добро настроение от сутринта
 © istock

1. Гимнастика

Сутрешните упражнения са полезни по всяко време на годината, но през пролетта и лятото те са просто задължителни. Активното движение на ръцете ускорява кръвообращението, усилва притока на кръв към мозъка и по този начин по-бързо влизаме във форма. Най-ползотворни са леките и естествените за тялото движения. Измъкнете се от завивките и се изпънете силно, като вдигнете колкото се може по-високо ръцете. После вдигнете краката си и започнете да ги въртите, все едно карате велосипед. Завършете с лицеви опори – направете колкото можете.

Бонус: Достатъчни са 10 минути упражнения на ден, за да сте във форма. Не само ще се разбудите, но ще подобрите и състоянието на сърдечно-съдовата система. Това установили изследователите от Американската медицинска асоциация, които правили наблюдения върху жени с наднормено тегло и с високо кръвно налягане.

2. Цветотерапия

Ярките цветове въздействат на мозъка и активизират централната нервна система. В  спалнята сложете някакъв предмет в оранжево, червено или жълто. Разположете го така, че когато се събудите, веднага да го видите. Идеалният вариант е това да бъде лампионът, който веднага ще ви даде ярък цвят и силна светлина. 
Другата хитринка е да закусвате в помещение, чийто интериор е в тези цветове. Купете си предмети в радостни краски – салфетки, кърпи, посуда...

Бонус: Цветотерапията има силен лечебен ефект според китайски учени. Червеният  цвят ни стопля, той стимулира дълбокото дишане и активира мускулите. Оранжевото тонизира, а жълтото съчетава ефекта на другите два топли цвята.

3. Контрастен душ

Водните процедури са отлично средство за пробуждане. Препоръчително е да редувате обливане с хладна и с по-топла вода, което подпомага и закаляването. Колкото по-често вземате контрастен душ, толкова повече можете да снижавате градуса на студената вода, без да се чувствате дискомфортно. Ако не сте свикнали, това може да ви простуди или да предизвика проблеми с кръвоносните съдове. Затова редувайте душ с хладка и топла вода - около 23-33 градуса. Тази температура не е опасна за организма и тонизира сърдечно-съдовата система, усилва микроциркулацията на кръвта и лимфопотока.

Бонус: Контрастният душ засилва кръвообращението и лимфопотока, ускорява  обмяната на веществата, което подпомага намаляването на подкожните мазнини и премахва целулита.

4. Масаж

Важно е къде го правите, за да се пробудите най-бързо. Според изследователи от Пекинския университет добре ни пробужда активният масаж на стъпалата, дланите и меката част на ушите. Не пропускайте да масажирате и лицето си. Закрийте го с длани, нека краищата на пръстите да са на върха на челото, палците да са върху скулите, а основата на дланта да стига до брадата. Няколко пъти натискайте лицето с ръце, но не прекалявайте.

Бонус: Много удобно е да правите масаж на ръцете и лицето, когато нанасяте върху тях крем рано сутрин. Има проучвания, че доброто разчесване на косата също прогонва остатъците от умората и от съня.

5. Яжте фурми

Дубайските учени доказаха, че фурмите са  изключително полезни. Достатъчно е да изядете десет, за да се почувствате свежи и бодри. Съдържат витамини А, А1, С, В1, В2, В6, както и 23 вида аминокиселини, въглехидрати и минерали. Регулират нивото на глюкозата в кръвта, съдържат мастни киселини и пектин. Не повишават холестерола, а имат доста флуор и селен, който намалява риска от ракови и сърдечни заболявания, укрепват имунната система. Лекарите препоръчват фурмите при неврози, депресии и умора.

Бонус: Много са полезни за тези, които се занимават с умствен труд. 10 фурми на ден увеличават мозъчната активност с близо 3%.

6. Пийте какао

Повечето хора за събуждане пият кафе и чай, които тонизират организма, защото съдържат кофеин. Но какаото има същото ободряващо въздействие, защото съдържа голямо количество теобромин – родственик на кофеина. Според учени от Колумбийския университет САЩ/, то подобрява физическата издръжливост.

Бонус: Какаото снабдява организма с много полезни минерали като цинк, калций, желязо и мед. Освен това честият прием на топлата напитка подобрява цвета на лицето.

7. Яжте сладолед

За да се ободрите, трябва да се измиете със студена вода – това го знаят всички. Но козметиците решително ще възразят срещу този навик – ледената вода нанася стрес както на кожата на лицето, така и на кръвоносните съдове. Те препоръчват друго –изяжте един сладолед. По данни на Баварската асоциация на диетолозите /Германия/, хапването на сладолед сутрин активира организма много повече от студеното измиване.

Бонус: Сладоледът според специалистите от университета в Торонто /Канада/ е великолепен начин да приучите гърлото към по-студените храни. Този тип закаляване е най-доброто, защото сладоледът се ближе и попада в гърлото постепенно, което не води до рискове и разболяване.


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE