С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Да подобрим хранителните си навици

26.05.2019

Как да приготвим по-здравословна храна?

Да подобрим хранителните си навици
 © iStock

Предпочитайте суровите плодове и зеленчуци!

Готвенето им може да унищожи до 90% от витамините, чувствителни към топлината. Когато е възможно, яжте плодовете и зеленчуците сурови или ги обелвайте в последния момент Препоръчително е да се яде нещо сурово при всяко хранене, т.е. по три пъти на ден. Ако червата ви са чувствителни (фибрите понякога могат да ги раздразнят), яжте ги в малки количества и свикнете да ги дъвчете добре.

Избягвайте бел​енето!

Преоткрийте натуралния вкус на необелена ябълка, пълна с витамини и си спестете време за белене на тиквичките, които е достатъчно да измиете добре! Избягването на неприятното белене на някои плодове и зеленчуци запазва витамините (А, С, Е, В), съдържащи се в кората им. А тези плодове и зеленчуци никак не са малко: моркови, тиквички, краставици, ябълки, праскови, круши.

Не прекалявайте с миенето!

Витамин С и минералите са водоразтворими. Избягвайте да киснете излишно дълго зеленчуците във вода. Това важи най-вече за всички салати и листни зеленчуци (спанак, маруля, пресните лук и чесън). Измивайте ги бързо и веднага ги изцеждайте!

Правете подходящите комбинации!

Няма продукти, които да съдържат накуп всичките полезни хранителни вещества на света. Затова трябва да знаете как да ги съчетавате, за да извлечете възможно най-доброто. Ето някои успешни комбинации: моркови и лимонов сок – много богати на бетакаротен, морковите са бедни на витамин С, който ще осигурите от сока на цитрусовия плод. Целина и авокадо – целината съдържа трите допълнителни антиоксидантни витамина А, С и Е, но недостигът й на мед се балансира от авокадото. И накрая, чесън и домат – комбинация от селен и ликопен.

Гответе правилно!

За да запазите витамините, предпочитайте бързото готвене на тиган, уок или на пара. Оставяйте зеленчуците леко твърди.

За домата по-продължителната кулинарна обработка е благоприятна, защото така ликопенът се усвоява по-добре от организма. Той е може би най-мощният антиоксидант, който можем да открием в чинията си. Затова яжте домати на воля – на салата, пълнени, в супа или като сос! Същото важи и за царевицата, която съдържа пет пъти повече полифеноли след 25-минутно варене.


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България