С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Дишайте, издишайте... Защото стресът може да се превърне в убиец!

16.06.2019

Пред хроничния стрес ние не сме равни – някои се справят по-успешно, други се превръщат в негова жертва

Дишайте, издишайте... Защото стресът може да се превърне в убиец!
 © iStock

Един лек стрес от време на време тонизира организма, смята се дори, че забавя стареенето, но постоянното напрежение отслабва силите му, разбива баланса между отделните системи в него – нервна, сърдечносъдова, имунна, метаболитна. Когато една от тях се отклони от нормалните си функции, останалите са повлечени от лавината и в безредието се появяват затлъстяване, диабет, атеросклероза, сенилност и т.н.

Човешкият организъм е създаден така, че устоява на кратките атаки, на промените в околната среда и на микробите, но не издържа на продължителния натиск, причинен от хроничния стрес. 

Щастието ни дарява с по-голяма резистентност към хроничните заболявания, които са последица от модерния начин на живот – стрес, преяждане и липса на движение. Тялото не е машина, която се разваля, когато някоя част покаже дефект, а цялостна балансирана система, чиито елементи комуникират чрез сложни връзки.

Комбинацията от релаксация и дълбоко дишане е толкова ефикасна колкото и лекарствата против мигрена.

 Дишането е важно за всички органи. За да бъде максимално ползотворно, то трябва да е спокойно, дълбоко и бавно. 

Упражнение по правилно дишане

  • Издишайте въздуха до дъно през устата, като в същото време приберете корема и стегнете коремните мускули. Това трае 4 секунди.
  • Направете пауза от 2 секунди и вдишайте дълбоко със затворена уста за 4 секунди. Почувствайте как въздухът преминава през ноздрите и слиза надолу, без да повдигате раменете, а с издуване на корема. Повторете 10 пъти.
  • Правете това упражнение 2-3 пъти на ден, докато почувствате че владеете техниката, така че във всеки момент да можете чрез него да успокоите духа си.

 


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE