С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Един ден за детокс

11.02.2018

Може би отдавна се каните да се освободите от токсините, но не знаете дали това няма да е голямо изпитание за вас?

Един ден за детокс
 © iStock

Детоксикацията не само връща тонуса на организма, но и му позволява да си почине от трудни за храносмилане продукти. Когато обаче е много продължителна, могат да се появят неприятни ефекти като мускулни спазми, подуване на корема, гадене и повръщане, дехидратация, главоболие, отпадналост. По принцип всички периоди на големи лишения и недостиг на ценни хранителни вещества се отразяват неблагоприятно на организма.

Дори в рамките на един ден можете да постигнете резултат и да откриете колко по-добре ще се чувствате при балансирано хранене и достатъчна хидратация.

Кои храни трябва да избягваме?

Разбира се, най-напред трябва да забравим за прекалено мазните и прекалено сладките храни, включително млечните десерти, тежките сосове и зърнените блокчета. Изключете от менюто си индустриалните продукти. Солта, кафето, черният чай и шоколадът могат да предизвикат подуване. Протеините и мазнините на червените меса са неподходящи за деня на детоксикация. Вземете твърдото решение да консумирате само здравословни продукти.


5-ДНЕВНАТА ДЕТОКС ДИЕТА НА ГУИНЕТ ПОЛТРОУ


 

Кои са подходящите храни?

Вашето дневно меню трябва да съдържа разнообразни хранителни вещества, фибри и течности. Освен течните храни на базата на зеленчуци и плодове /сокове и супи/, са ви нужни и твърди елементи – салати, ядки. Осигурете си протеини чрез консумация на соя, боб и леща. Включете и продукти, богати на витамин С, антиоксиданти, олигоелементи и витамини от група В – вещества, които стимулират метаболизма.

Внавечерието

Легнете си по-рано /към 21:30/ в спокойна атмосфера. Не гледайте телевизия, не четете вълнуващи или стресиращи четива. Осъзнайте единството тяло-душа, като преминете мислено през всяка част от тялото си и си я представите изпълнена със светлина. Заспете усмихнати.

© iStock

Денят започва в 6:30!

Събудете се, вдишайте дълбоко въздух и помислете отново за тялото си, сякаш с мисълта си събуждате всеки негов орган. Запазете спокоен дух.

Следвайте следната програма:

7:00

Не включвайте компютъра, детоксикацията е и цифрова! Изключете вашия супертелефон за 24 часа. Това ще ви спести стреса и ще ви позволи да се насладите на един неочакван комфорт. За да ви е по-лесно, изберете ден в края на седмицата или по време на отпуска.

10:00

Време е за закуска – плодова супа и много вода. Добър избор е и супата от моркови, която съдържа балансирано количество витамини /А, В, С и Е/ и минерали /биологичен калций/.

12:00

Сигурно вече сте много гладни! Сега към супата добавете бяло птиче месо или риба, за да си набавите полезни протеини, както и порция зеленчуци на пара. Продължете да пиете вода.

15:00

Преди лека закуска от супа, зеленчуков бульон или пресни плодове изпийте чаша вода и направете няколко дихателни упражнения.

17:00

Сега е моментът да се раздвижите. Бързото ходене е много полезно за кръвообращението.

18:30

Още малко супа. Можете да я комбинирате със салата, но без добавки като сирене или крутони.

20:00

Направете няколко упражнения по йога, които ще ви подействат успокояващо.

21:30

Помислете си колко много основания имате да сте доволни от този ден. Насладете се на лекотата в тялото ви. Ще се почувствате щастливи.

 


В новия брой

Колко е лесно да бъдем щастливи през есента!