С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Храната, която убива

Велина Василева, Евгения Александрова • 15.12.2014

За полезните храни - ясно, а кои са вредните?

Храната, която убива

Поддържали ли сте някога в живота си убийствено строг режим на хранене, чийто ефект обаче е невидим? Кожата ви не става по-гладка и бистра, коремът ви не е стегнат и плосък на сутринта, а нервите ви са си все така обтегнати. Може би все пак е добре да включите в менюто си някои от храните, от които се лишавате, а да изключите други, които ви изкушават понякога. Запознайте се с лошите храни.

ЗАБРАНЕНИТЕ ХРАНИ

Убиец на витамин В са въглехидратите. Основни виновници за наднорменото тегло, те водят и до превъзбуда, при която нивата на витамин В1 спадат рязко.

Кофеинът в кафето, чая и енергийните напитки повишава адреналина, но той изтощава организма. Затова пийте кафе в умерени дози и не забравяйте да увеличите пропорционално количеството вода и плодове.

Намалете и мазнините, особено тези от животински произход. Яжте червени меса (свинско, говеждо, агнешко, овче) и колбаси до 3 пъти седмично, а птичето месо консумирайте без кожа.

Избягвайте маслени и сметанови сладкиши. Дори сметаната в кафето напряга организма допълнително.

Особено „отровни“ са пържените храни. Ако все пак се налага да пържите, правете го на висока температура и за възможно най-кратко време.

СЪВЕТИ ЗА ПО-МАЛКО СТРЕС

Закусвайте! Банално или не, факт е, че твърде малко хора обръщат внимание на първото хранене за деня. Но то е изключително важно, защото зарежда с енергия и бодрост. Изберете храна, богата на белтъчини, протеини и целулоза, а не на мазнини или захар.

Хранете се по малко на 2-3 часа. Организмът изчерпва бързо витамините и минералите, които му доставяте с едно хранене. Ако спазвате подобен режим, ще се чувствате по-сити и пълни с енергия през целия ден.

Пийте поне по литър и половина вода или билков чай - чудесни антидепресанти. Избягвайте обаче захарта, защото увеличава стреса.

Движете се повече! Дали ще е фитнес, плуване, аеробика или само 30-минутна разходка в парка – все едно. Движението разтоварва след тежък ден.

Важно! Не разчитайте изцяло на храната при борбата със стреса. Да, тя помага, но не е панацея. Нищо не може да замени пълноценната почивка и вашето собствено желание да намалите стреса.


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE