С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да намалите стреса за 14 дни?

03.01.2015

Вижте кои са малките промени с голям ефект за живота ви

Как да намалите стреса за 14 дни?

Когато имаме здравословен проблем, първата стъпка е да идем на лекар. Често се оказва, че това е само първата, но и последната крачка в тази насока. Останалото, което трябва да направите за себе си, е да дадете възможност да се случат някои промени в живота ви. Това може да върне баланса в много отношения в живота ви.

Някои от тези промени са големи, други по-малки, но в комбинация те ще променят кондицията ви, работоспособността ви, настроението ви и ще е лиминират стреса, което пък ще доведе до подобряване на общото ви здравословно състояние. Някои от тях може би сте отлагали с месеци, защото са ви изглеждали непосилни, други са ви се стрували прекалено лесни и сте ги подценявали. Но със сигурност, положите ли началото, ще са ви нужни само две седмици, за да се почувствате като нов човек.

Стъпка 1: инвестирайте в съня си

Ако спите на един и същ матрак вече над 10 години, значи сте спестили достатъчно, за да си купите нов. Качеството на съня е жизнено важно – когато сте уморени, дори най-дребните задачи ви се струват непосилни и това ви прави раздразнителни. Болки в гърба, неспокойни нощи.... ще страда не само сънят ви, но и здравето ви. Променете това веднага.

Стъпка 2: почистете спалнята си

Компютър, телевизор, безброй папки... всички тези неща трябва да са далеч от леглото ви – мястото за лично и свободно от работа пространство. Разпилени листове, договори, сметки, домашни – тези неща изсмукват енергията ви. Освободете се от задушаващите ви и напомнящи ви за задължения и отговорности вещи и се почувствайте свободни и леки именно в спалнята, където е място за почивка.

Организирайте времето си с месеци напред, фиксирайте предварително важните събития. Тази превантивна мярка ще ви осигури спокойствие и реалистични очаквания за изпълнението на повечето ви задължения.

Стъпка 3: зарежете кофеина и кафето

Много неща е относително трудно да елиминирате в ежедневието си, но кафето е едно от най-трудните. Обикновено не пием повече от две чаши на ден, но те са свещени. Три дни е периодът, в който кофеинът се оттегля от тялото, което включва главоболие и трудна концентрация. Но на четвъртия ден чудото се случва – не само изчезва главоболието, но и следобедната умора също липсва. Разбира се, кафето има своите ползи за тялото и здравето ви, но е добре, когато вие контролирате кога да го пиете, а не то вас.

В действителност, ако за 14 дни се постараете да подобрите качеството на съня си, да намалите кофеина и да си осигурите пространство за почивка, няма да имате драстична външна промяна. Но вътрешно ще почувствате огромно облекчение, на което няма да може да дадете обяснение. Дните ви ще са по-продуктивни, ще се чувствате по-малко претоварени и ще усетите щастието. А когато се чувствате по-малко натоварени и по-спокойни, ще успеете да се справите по-лесно и по-рационално с тревогите и отговорностите.

 


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE