С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да разпознаем синдрома на хроничната умора?

12.05.2019

И да се преборим с него!

Как да разпознаем синдрома на хроничната умора?
 © iStock

Симптомите могат да започнат внезапно или да се развиват постепенно в продължение на седмици или месеци. До голяма степен хроничната умора се дължи на начина на живот – късно лягане, късно ставане, липса на движение, неправилно хранене, наднормено тегло, но има случаи, при които произходът на безсилието се крие другаде.

1. Неправилното хранене

Не се ли придържаме към определен режим на хранене, съобразен с нуждите на организма, ще ни е трудно да овладеем умората с помощта на много кафе или захарни изделия. Режимът е необходим, за да може през целия работен ден да се поддържа постоянно ниво на кръвната захар. Продължителните интервали без хранене, приемането на големи порции наведнъж, висококалоричните бомби от сладкиши водят до резки промени на нивото й. Това, освен че е причина за енергийни сривове в организма и периоди на изтощение, предразполага и към бъдещи проблеми с обмяната на въглехидратите, инсулинова резистентност и диабет.
 

2. Недостатъчният сън е друга всеобща причина за липса на жизненост

Около 7 часа сън са необходими средно на организма, за да се възстанови от натоварването през деня. Намаляването на почивката се отразява на паметта, кондицията, работоспособността. Ободряването с кофеинови напитки не може да компенсира нуждата от пълноценна почивка на мозъка, затова спазвайте режим и спете достатъчно, ако искате да не страдате от хронична умора.

7 навика, които изсмукват енергията ви

Назад Напред

5. Дефицит на желязо

Анемията е често срещана при жените и децата. Установява се лесно чрез кръвно изследване на хемоглобин. Препоръчително е на трапезата редовно да се осигуряват храни, богати на желязо като например червено месо, зелени листни зеленчуци, морски деликатеси, водорасли, пълнозърнести продукти.
 

6. Депресия

Засегнатите в повечето случаи не осъзнават изпадането в това коварно състояние на продължителна тъга, което се съпровожда от липса на апетит, безсъние или пък точно обратното -необичайна сънливост и прекалена продължителност на съня, склонност към злоупотреба с количеството храна. Депресията налага непременно да започнете терапия - общуване, почивка, помощ да се погледне на дадено събитие от друг ъгъл, за да може да откриете отново радостта от живота.


КАКВО (НЕ) ЗНАЕМ ЗА УМОРАТА?


Симптоми на хроничната умора 

  • Разсеяност, трудна концентрация, проблеми с краткосрочната памет, объркване.
  • Главоболие.
  • Болки в гърлото.
  • Повишена температура.
  • Мускулни болки.
  • Болки в ставите, които не се дължат на заболяване или травма.
  • Непълноценен сън – събуждате се неотпочинали и уморени.
  • Чувство на слабост и неразположение след тренировка или други физически дейности.

В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България