С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да се храните, ако сте под стрес?

07.01.2016

Вижте защо в стресови ситуации не си струва да посягате към бургери и торти

Как да се храните, ако сте под стрес?
 © iStock

Със стреса може да справите по-лесно, ако се храните правилно. Факт, напрежението променя менюто ни. До този извод са стигнали изследователите от фондацията Robert Wood Johnson Foundation: повече от една трета от участниците в изследването потвърдили, че под стрес посягат към вредните храни. Това не е ново – знаем, че храната се отразява на емоционалното ни състояние. Това означава, че все пак има продукти, които могат да ни помогнат да се справим със стреса.

Професорът по педиатрия и хранене към Харвардския университет Дейвид Лудвиг е убеден, че “химическите процеси в тялото ни влияят на това колко податливи сме на стрес“. Изследването му е описано в здравното списание Pediatrics още преди няколко години. На подрастващите били предложени няколко вида закуски: богати на протеини яйца, богати на фибри овесена каша и много сладка каша. При консумиращите последния вид закуска, захарта в кръвта била изключително повишена, а след няколко часа рязко спадало нивото й.

Учените посочват – идеалната закуска в стресови условия е омлет със зеле и тиквени семки.

„В състояние на стрес се храним с това, което ни връща в зоната на комфорт, но в дългосрочен план тази храна се отразява сериозно на производството на хормони и нивата на кръвната захар, което от своя страна повишава чувствителността към новия стрес“ - обяснява професор Лудвиг.

Диетолозите препоръчват да контролираме моментните си пориви и по време на стрес да не посягаме към първото, което ни е хрумнало да хапнем. Джо Хибълн изучава връзката между настроението и омега-3 киселините. Според изследванията те правят нервната система по-устойчива на стрес и защитават невроните от увреждане. Омега-3 се съдържа не само в рибата, но и зърнените храни като чия и лен.

Но тези киселини не са единствените, които поддържат емоционалната устойчивост. Психиатърът от Колумбийския университет Дрю Рамзи стига до извода, че под стрес е добре да закусвате с омлет със зеле и тиквени семки. Така ще балансирате успешно много от нивата на хранителните вещества в организма – от витамин А до цинк, който укрепва имунната система.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE