С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Липсва ли ви магнезий в организма?

25.01.2019

В класификацията на най-значимите олигоелементи той заема осма позиция, тъй като участва в състава на всеки жив организъм

Липсва ли ви магнезий в организма?
 © iStock

25 грама магнезий в тялото

Тези 25 г изглеждат малко, но всъщност играят ключова роля за нормалното функциониране на организма.

Тялото на зрелия човек съдържа от 6 до 10 пъти повече пъти магнезий от желязото.

Половината се намира в костните клетки, около една четвърт - в мускулите, а останалта четвърт – в сърцето, черния дроб, бъбреците, стомаха, и само 1% циркулира в кръвта. 

На първо място магнезият спомага за съкращаването на мускулите и е необходим за доброто функциониране на нервната ни система и на мозъка. Освен това днес се знае, че магнезият е необходим за растежа на костите. А според учените той играе важна функция в образуването на антитела и ни предпазва от инфекции.

Начинът, по който се храним, се отразява на здравето ни

 Храните, богати на магнезий, са и сред най-енергийните храни. Това са шоколадът, бобовите растения, тестените изделия - именно тези, които избягваме да ядем.

Когато организмът ни поема достатъчно витамин D, когато спазваме протеинов режим или приемаме нужното количество ненаситени мастни киселини и сол, тогава и усвояването на магнезия е по-добро. То е понижено, когато поглъщаме фибри, алкохол и наситени мастни киселини (масло). Излишъкът на калций и фосфор също е причина за лошото усвояване на магнезий от организма.


13 ПОДПРАВКИ, КОИТО ТРЯБВА ДА ИМАМЕ В КУХНЯТА


Липса на магнезий

 Изследванията показват, че по-голямата част от европейците страдат от недостиг на магнезий. Това води до странични ефекти като раздразнителност, лош сън, обща умора, изтръпване на пръстите, гърчове, сърцебиене, чупене на ноктите и цъфтеж на косата... В тези случаи се препоръчва лечение с прием на магнезий за около месец.

Някой болести (като алкохолизма) и някои лекарства (диуретици) могат да доведат до повишеното изразходване на магнезий в организма. Ето защо най-добре е да се консултирате с лекар дали се нуждаете от допълнителен прием на осмия елемент.


В новия брой

От новия брой на ELLE: Най-силни сме, когато сме най-слаби