С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Неразположение, стрес, умора... Проверихте ли какви витамини ви липсват?

14.02.2018

Често ги пренебрегваме, но са задължителни, за да не се разболяваме!

Неразположение, стрес, умора... Проверихте ли какви витамини ви липсват?
 © iStock

Чувствате се уморени и стресирани, усещате болки навсякъде и самочувствието ви е понижено без видим повод. Причината навярно се крие в недостига на витамини и олигоелементи. Човек често ги пренебрегва, но те са задължителни, за да е в отлична кондиция. За да се чувствате добре през цялата година, трябва да се храните здравословно и да спортувате по-усилено.

Предлагаме ви шест рецепти за здраве, които позволяват да елиминирате най-често срещаните проблеми

При болки – Манган + MCM

Ревматичните болки се дължат главно на износване на хрущяла, който е разположен между ставите и свръзките. В този случай манганът е най-ефикасният олигоелемент за отстраняване на болките. Освен него организмът се нуждае от MCM – метил сулфонил метан, сярна съставка от морски произход, която подхранва и възстановява ставите.

При умора – Витамин С, В12 + магнезий

Ако се събуждате уморени сутрин, ако безпричинно настроението ви е понижено, следователно вие се нуждаете от нещо освежаващо. Решението е коктейл от витамините С, В12 и магнезий.

Често хроничната умора се дължи на застоялия въздух в помещението, където работите, или от замърсената околна среда. Ако сте дълго време в стая с хора, които пушат, можете да получите същите оплаквания. За да избегнете здравословните проблеми, увеличете количеството на антиоксидантите в храната. Необходимо е да консумирате повече плодове, зеленчуци и пълнозърнени храни.

Елиминирайте алкохола и възбуждащите средства като черен чай и кафе. Спортувайте активно, за да изгаряте повече калории. Знайте, че колкото повече се движите, толкова ще сте по-енергични и по-лесно ще пречиствате организма си от токсините.

© iStock

За тонизиране на сърцето – Хром + Витамин Е

Когато мазнините се натрупат по стените на артериите, сърцето се уморява. За да го облекчите и да го предпазите, поемайте хром и витамин Е. Хромът е олигоелемент, който допринася за разграждането на захарта и пречи да се натрупват излишни мазнини.

Витамин Е има роля на антиоксидант. Той възпрепятства окисляването на мазнините в кръвта, което намалява риска от атеросклероза. Можете да го закупите от аптеката.

В естествен вид хромът се съдържа в бирената мая, месото, сиренето, пълнозърнения хляб и орехите. За да избегнете появата на сърдечносъдови заболявания, най-добре да е приемате този олигоелемент под форма на таблетки, тъй като по този начин той много по-лесно се усвоява отколкото от хранителните продукти.

За точната доза най-добре е да се консултирате с лекар.

За доброто състояние на костите – Калций + витамин D

Не забравяйте, че независимо от възрастта, вие трябва да се грижите за здравината на костите. Това ще стане, като консумирате често храни, богати на калций, каквито са млякото и млечните продукти. Ако пък се притеснявате за красивия си външен вид, пийте на таблетки калций и витамин D. За да бъдат костите ви здрави, е необходимо активно да спортувате. Онези, които не обичат физическите упражнения, трябва да ходят повече.


ИСТИНИ И ЗАБЛУДИ ЗА ВИТАМИНИТЕ


 

При стрес – Магнезий + витамин В

Претоварени сте с твърде много работа, у дома ви затрупват семейните проблеми. Вече едва издържате на напрежението. Тогава спрете и си поемете въздух. Отдъхнете, преди стресът наистина да ви разболее. В борбата срещу психическото натоварване най-добри съюзници са витамините от група В и магнезият. Витамин В ще откриете в бирената мая, пълнозърнения хляб и черния дроб. Магнезий се съдържа в шоколада и сушените плодове.

За профилактика на грипа – Витамин С + мед

За да се предпазите от есенния грип, поемайте редовно витамин С и мед. Установено е, че засилените дози витамин С – около 1000 милиграма на час, смекчават симптомите на грипа. Не е опасно да пиете големи количества витамин С в рамките на няколко дни. Поемайте също и мед – това е олигоелемент, който повишава защитните сили на организма. Още един съвет: когато имате температура или хрема, най-добрият лек е да пиете вечер пилешки бульон. Пилето е богато на цистеин – аминокиселина, която пречиства дихателните пътища.

 


В новия брой

Модел NATALYA DARAGAN, продуцент NATALIE PIRMANN, стайлинг NATASHA GORKAYA, грим и коса YANA NOVIKOVA