С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Искате ли да живеете по-добре?

18.06.2015

4 начина да намалите стреса и да се насладите на живота!

Искате ли да живеете по-добре?
 © iStock

1. Поддържайте приятелствата

Проучвания в скандинавските страни сочат, че приятелствата са не по-малко важен фактор за здравето от храненето и движението. Изследователи от австралийския университет „Флиндерс“ успели да превърнат това твърдение в цифри. Те проучили 1500 души на възраст над 70 г. Резултатът: обградените от приятели доброволци имали с 22% повече шанс да прехвърлят средностатистическата продължителност на живота. „Създаването на социални контакти и поддържането им е може би най-важната инвестиция за една прекрасна втора половина от живота“, казва анти-ейджинг експертът проф. д-р Христоф М. Бамбергер.

2. Възприемете здравословен стил на живот

Който никога не е пушил, няма свръхтегло, тренира активно повече от час и половина на седмица и се храни здравословно, е със 78% по-малко застрашен от хронични болести в сравнение с някой друг, който води противоположния начин на живот. Погледнато детайлно, при такова здравословно поведение рискът от диабет намалява дори с 93%, а от инфаркт – с 81%, от удар – наполовина, а от ракови заболявания – с 36%. Поне такива са данните от едно голямо проучване на немския институт за хранителни изследвания FIfE.

3. Овладявайте деня с хумор

„Няма защитно средство при една зла съдба, което да е толкова силно като чувството за хумор“, установил американският писател Томас Хигинсън (1823-1911). Науката отдавна е потвърдила тази негова мъдрост. Хората, които преживяват дните си с усмивка, остават по-дълго време здрави. Причината: смехът от сърце активира по различни начини способността на организма да се лекува сам. Смехът поставя тялото за кратко време под позитивен стрес и това е ключово за отделянето на повече ендорфин, известен като хормона на щастието.

4. Намалете стреса – насладете се на живота! 

Едва ли нещо вреди толкова много на тялото, колкото хроничният неовладян стрес. Световната здравна организация дори го счита за една от големите заплахи за здравето през XXI век. Какво ще ви помогне? Правилното хранене. Сложните въглехидрати, например пълнозърнестите продукти, повишават издръжливостта на стрес. Движението пък намалява нивото му бързо и ефективно. Все едно дали ще е пилатес, каране на колело или пауър фитнес – важното е да ви доставя удоволствие. Пейте – под душа, докато готвите или (най-добре) в хор! Дишането при пеене става по-дълбоко и така всички органи са по-добре кръвоснабдени.


В новия брой

Лейди Гага на корицата на новия брой на сп. ELLE