С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Полезните „черни“ храни

03.03.2019

Тъмният цвят на някои продукти се дължи на естествените растителни пигменти антоцианини. Направени проучвания показват, че антоцианите имат противовъзпалителни свойства и защитават от развитието на сърдечносъдови заболявания и рак. Учени са установили, че има намаляване на случаите на рак на дебелото черво и рак на хранопровода при консумация на черни малини например. 

Полезните „черни“ храни
 © iStock

Ето няколко примера за „черни“ храни и какви са техните ползи за здравето

Черната соя. Има високо съдържание на протеини, фибри и антоцианини. Според японски учени черната соя допринася повече за понижаване нивата на холестерола, отколкото обикновената.

Черният ориз. Също както горските плодове черният ориз е богат на антиоксиданти, които имат доказан защитен ефект срещу сърдечносъдови, онкологични и други заболявания. Смята се, че черният ориз съдържа повече фибри и хранителни вещества от белия. 

Черните боровинки. Tе са антиоксидант, смятат се за суперхрана, която пази от сърдечносъдови заболявания, рак, забавя стареенето и дори помага за отслабване. Ефектът на черните боровинки се дължи не само на антиоксидантните им свойства, но и на способността на плода да засилва притока на кръв към мозъка. Съдържащите се в него вещества, наречени флавоноиди, разширяват кръвоносните съдове, засилват мозъчното кръвообращение и понижават кръвното налягане.

© iStock

Черният сусам. Той е по-ароматен и богат на хранителни вещества, отколкото белият. Черният сусам е добър източник на калций - в 1 г се съдържат около 85 милиграма от минерала. Черният сусам съдържа и протеини, фосфор, желязо и магнезий. Полезен е за храносмилателната система. Черните сусамови семена са чудесна добавка към сьомга и други видове риби.

Къпините. Съдържат танин, лутеин, манган, фолиева киселина и два пъти повече витамин C от боровинките. Къпините са богати и на фибри, които са полезни за правилното функциониране на червата, спомагат и за поддържането на здравословно тегло. Според някои изследвания те водят до понижаване нивото на „вредния“ холестерол. 

Кои храни по кое време на деня и ноща да ядете

Назад Напред


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България