С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Шоколадът и всичките му ползи

06.09.2019

В едно парченце шоколад има магнезий, фосфор, калий, желязо, цинк, както и витамини от група В

Шоколадът и всичките му ползи
 © iStock

Какво още има в шоколада?

Черният шоколад е един от десетте хранителни продукта, които съхраняват младостта. Какаото е богато на флавоноиди и по-точно на катехини, които имат силен антиоксидантен ефект върху кожата и целия организъм. Освен това шоколадът дава енергия и удоволствие – два фактора, които ни карат да се чувстваме млади.

Когато се съчетава с разнообразно хранене, шоколадът участва успешно в хранителния баланс. Наблегнете на черния му вариант и забравете за бисквитите с пълнеж и глазура, в които шоколадът е малко, а захарта – прекалено много.

Защо шоколадът подобрява насторението?

Първо, защото съдържа магнезий – минерал, известен с релаксиращите си свойства и с участието си в нервните процеси в мозъка. Освен това в шоколада има теобромин, който е силен стимулант. Други негови съставки – тирамин и фенилатиламин, са близки по действие до амфетамините, които въздействат върху мозъка и повишават ефекта на невротрансмитерите. Някои изследователи сравняват ефекта на шоколада с този на канабиса.

Богат на липиди и глюциди, шоколадът съдържа 500 калории на 100 грама. Но това не трябва да го изключва от менюто ви. Няколко парченца черен шоколад на ден ще ви накарат да забравите за други, много по-калорични лакомства, като в същото време ще ви даде удоволствие и ценни минерали и витамини. Оптималната дневна доза е 30 г шоколад със 70% съдържание на какао – от това количество няма да напълнеете.


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България