С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Щастието е в храната

09.02.2016

За да намерите щастието, научете се да се храните правилно

Щастието е в храната
 © iStock

Хората, в чиято чиния за хранене преобладават продуктите на щастието – тези с повече съдържание на триптофан (необходим за синтеза на серотонин, който е отговорен за прекрасното ни настроение) – се отнасят доста по-позитивно към неуредиците в живота си и са изявени ентусиасти.

За да не преяждате с безброй вредни храни, когато сте под стрес (всички го правим), предлагаме ви да обърнете внимание на храните, които имат силата да ви върнат щастието. Да, те не са мит.

Чували сме, че е полезно да се храним с риба и постно (немазно) месо: те регулират съдържанието на серотонин в организма ни. Немазното месо е полезно не само от гледна точка на фигурата, но и на здравето. За преработка на мазнините организмът изразходва повече енергия, а в замяна на това ставаме по-летаргични и сънливи.

Плодове и зеленчуци

Сред храните „оптимисти“ най-жизнеутвърждаващи са тези с ярките цветове: сливи, мандарини, портокали... Круши, банани и ябълки също са от значение за поддържането на щастието. Всички тези продукти съдържат голямо количество витамини и действат като антидепресанти. Същото се отнася и за зеленчуците – ярките цветове са определящи: моркови и домати, цвекло и царевица. Благоприятно действие върху нервната система оказва и съдържанието на фолиева киселина и витамини в спанака, зелето и броколито.

Червени плодове

Според лондонската система „Dining Mood” най-много щастие носят червените плодове – малини, къпини, боровинки. Боровинките балансират нервната система, намаляват стреса и лекуват депресия. Тези плодове са богати на витамин С и антиоксиданти, които са от основно значение за борбата с нервното напрежение.

Ягодите също са храна за добро настроение, заради високото съдържание на фолиева киселина и витамини. Освен срещу стреса, тези плодове помагат и при безсъница, раздразнителност и умора.

Сирената също са генератори на щастие. 100 г от този продукт съдържа витамини и микроелементи еквивалентни на тези в 1.25 л мляко. То с лекота може да замени месото и напълно осигурява нуждите от протеини – основните снабдители на организма с енергия. В състава на сиренето отсъстват захар и въглехидрати , а за „най-щастливо“ сирене се приема рокфор.

Безусловният лидер в храните за щастие е шоколадът. Дори и да се страхувате за стройната си фигура , всеки ден може да изяждате парче черен шоколад, вместо кроасан или сладкиш.

Менюто ви трябва да съдържа „щастливи“ храни всеки ден. Това ще ви гарантира прекрасното настроение. Освен това е добре да се стараете да приготвяте храна, която е приятна за очите – това е важно условие за насладата.

Автор Люба Вангелова


В новия брой

Алекс Петканова с малкия Габриел на корицата на новия брой на ELLE