С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Странни, но ефикасни трикове за добро здраве и тонус

24.07.2015

Не само със забрани и ограничения можете да постигнете резултати

Странни, но ефикасни трикове за добро здраве и тонус
 © Istock

Повечето методи за подобряване на физическата форма и здравето обикновено ни налагат едни и същи правила: да свалим килограми; да хапваме по-малко и да спортуваме повече; да спим минимум 8 часа; да избягваме дехидратацията като пием повече вода и т.н. Ние обаче ви предлагаме алтернатива, която ще ви помогне, колкото и да клатим невярващо глава.

1. Пийте кафе за по-пълноценен сън
Японски учени направили експеримент, чрез който установили, че хората, които са изпили по 200 милиграма кофеин, равняващ се на една или две малки чашки кафе, и след това са легнали за 20-минутна дрямка, са си починали много по-пълноценно, от тези, които са спали без да пият нищо. Освен това след ставането са се оказали и много по-работоспособни. Причината се крие в молекула наречена аденозин, която се изчиства от мозъка при кратка дрямка. Молекулата отговаря за активността на организма, която бива блокирана, когато е в комбинация с кофеин. И по този начин човек спи много по-добре.

2. Не мийте зъбите след ядене
Макар че във всяка реклама за пасти за зъби ви съветват да си миете зъбите след всяко хапване, не бързайте веднага да търсите тоалетната в заведението, където сте обядвали. Особено ако сте консумирали цитрусови плодове или домати, или пък сте пийнали сода или друга безалкохолна напитка. Използването на паста за зъби веднага след ядене и пиене може в пъти да увеличи киселинността на консумираното от вас и това да унищожи емайла на зъбите ви по-бързо. Затова изчакайте между 30 и 60 минути преди да хванете четката и пастата.

3. За да ядете по-малко, яжте по-калорично
Ако си мислите, че ще се заситите с една 100-калориева закуска от бисквити или солети, сте в голяма грешка. Нищо чудно да усетите много по-силен глад, отколкото ако сте похапнали по-сериозно. Яденето на малко количества въглехидрати повишава единствено кръвната ти захар, а с това се увеличава и нуждата на организма ви към повече въглехидрати. Затова заложете на повече протеин като фъстъчено масло или сирене в комбинация с ябълка. Те са с повече калории, но ви засищат много по-бързо и за по-дълго време. И в крайна сметка се оказва, че консумирате по-малко калории.

4. Ако сте уморени, не пийте енергийни напитки
Подобни напитки съдържат пет пъти повече кофеин, отколкото кафето, но имат много странични ефекти – ставате по-нервни и раздразнителни, усилва ви се и пулсът. Това е така, защото в тях обикновено се съдържат около 50 грама захар в едно кенче, което се равнява на 13 чаени лъжички захар. Повишаването на кръвната захар с подобни напитки е временно, а последствията са мудност и отпадналост, което изисква следваща подобна напитка.

5. Пийте вода, когато сте подути
Може и да ви се струва странно, но когато почувствате подуване на стомаха, най-доброто решение е да пиете вода, защото само тя ще ви помогне в тази ситуация. Ако сте на диета, която например изисква да консумирате повече фибри, тогава тялото ви се нуждае от повече вода, за да работи по-ефективно. Това се отразява на подвижността на червата и намалява симптомите на подуване на корема. Пиенето на вода също така облекчава подуването на корема причинено от дехидратация. Защото, когато сте подути, тялото ви се вкопчва във водата, която му е нужна и това причинява подуване.

6. Консумирайте топли напитки в горещините
Ако ви е горещо, кое ще предпочетете – студен или топъл чай? Ако отговорът ви е студен, сте в сериозна грешка. В много страни, където градусите са доста високи, жителите наблягат на топлия чай, за да охладят телата си. Когато консумирате топли напитки, тялото ви усеща промяната в температурата и увеличава производството на пот. А когато потта се изпарява от кожата ви, тялото ви се разхлажда по естествен начин.

7. Тренирайте, когато си най-уморен
Едва ли след дълъг и уморителен работен ден първата ви мисъл е да отидете във фитнеса или на някоя аеробна тренировка. Е, примирете се с факта, че именно тогава е най-правилният момент за спорт. Потенето в залата ще ви тонизира и ще се сдобиете с енергия, колкото и да не ви се вярва. 30 минути са достатъчни, за да се лишите от лошото настроение и депресията.

8. Пишете си бележки
Да, знаем, че сме в ерата на компютрите и високите технологии, но това не пречи поне за малко да се върнете към годините, в които писането на ръка беше нещо нормално. При това записвайки си задачките за деня на хвърчащи листчета ще накара мозъкът ви да работи и с това ще запомняте всичко много по-лесно.

9. Забравете за антибактериалните сапуни
Колкото и видове антибактериални сапуни да използвате, това няма да ви предпази на 100% от болести и бактерии. Освен това няма доказателство, че подобни продукти са по-ефективни от обикновения сапун. Нещо повече, излагането на някои съставки в антибактериалните сапуни като триклосан например, може да увеличи риска за здравето ви и кожата да не може да се справя с бактериите, които така или иначе ни заобикалят. Има голяма опасност и от хормонални ефекти


В новия брой

Анджелина Джоли на корицата на новия брой на ELLE България