Преминете към основното съдържание

10 навици назаем от веганите

Най-добрите практики в ежедневието, които ще ви помогнат да поддържате духа и тялото си
© Shutterstock

За някои вегетарианството и веганството е осъзнат отказ от месо и животински продукти. За други – само мода, за трети – мания, за четвърти – вид екстравагантност. Но каквато и да е причината системата на този вид хранене безспорно има своите предимства. Възползвайте се от някои от тях, като „откраднете“ най-доброто от практиките на веганите.

1. Съсредоточете се върху зеленчуците

Забелязали ли сте, че когато мислите какво да сготвите за вечеря, първо мислите какво да бъде месото, а след това и гарнитурата към него? Опитайте се да направите обратното. Когато мислите за зеленчуците, ще започнете да откривате нови и нови зеленчуци, за да разнообразявате всяко хранене. Едно от правилата на детокса е всеки ден да изяждате една свежа салата.

2. Пазарувайте от пазарите вместо от супермаркета

Първо, там зеленчуците са много повече и много по-свежи. Второ – разнообразието от цветове и видове ще ви вдъхнови за кулинарни подвизи. Може да установите и контакти с производители на пресни млечни продукти например, за да пазарувате по-качествено и други храни.

3. Пийте сок за закуска

Да започвате деня си със сок от прясно изцедени зеленчуци, плодове и билки означава да се заредите за целия ден. Възможно е в началото да ви се струва, че това не може да ви засити. ОК, може и да закусите с обичайната си закуска, но не по-рано от 20 минути, след изпиването на сока – дайте възможност на организма ви да го абсорбира.

4. Гответе супи от зеленчуци

Днес повечето лекари са на мнение, че при готвенето на месо във вода се отделят токсини и много вредни мазнини, а микроелементите и аминокиселините се разрушават. Същото важи и за месните бульони – натоварват панкреаса. Зеленчуковите супи обаче наистина действат като панацея, особено с добавените в тях много билки и подправки и най-вече магданоз, целина и копър.

5. Редувайте животински протеини и мазнини с растителни

Пюре от сладък грах вместо пилешко, хумус вместо крема сирене, сусамова паста вместо майонеза, бадемово мляко вместо краве – палитрата на храните ви може да се обогати много и качествено.

6. Яжте ферментирали храни

Оказва се, че тези храни са полезни – те не само, че не губят от своите хранителни свойства, но са и богати на живи бактерии, които нормализират чревната флора.

7. Използвайте подправки

Основната причина, поради която повечето хора не могат да се откажат от месото, е неговият вкус. Просто нашите вкусови рецептори са привикнали към него. За да ги „измамите“ обаче, експериментирайте с подправки. Забелязали ли сте, че индийската храна е много апетитна и ароматна,а в нея почти няма месо? Подправки като шафран, кимион, кардамон, сминдух, куркума и синапено семе придават на ястието плътен вкус и загряващ ефект. Подобен е ефектът за вкусовите рецептори, когато се храните с месо на скара.

8. Отглеждайте си сами продукти

Продуктите в саксия на терасата губят от вкуса си, но все пак е вариант. Вариант е да откриете производител, чиито зеленчуци са домашно производство и да си купувате само от него. Ето къде е мястото на пазаруването от пазара и полезните контакти там.

9. Бъдете креативни

Когато правите например салата, не се ограничавайте само с до болка познатите ви домати, краставици, чушки и рукола. Природата ни е дарила с изобилие от видове зеленчуци – ряпа, целина, зеле, селари, авокадо... И всичко може да бъде намерено на нашия пазар. Просто опитайте веднъж.

10. Наспивайте се

Постепенното намаляване на консумацията на месо ще ви даде повече енергия. Но внимавайте, защото тази енергия се изразходва два пъти по-бързо. Във вас ще се събуди жажда за живот. Така че основната ви грижа трябва да бъде да си осигурите енергията, с която да я поемете. Осигурявайте си достатъчно сън за красота. Най-важното за него е да си лягате преди полунощ! 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser