Преминете към основното съдържание

10 полезни и вредни храни за плосък корем

Коремната преса зависи повече от храната отколкото от спорта
© Instagram

#1. ДА: минерална вида

Без достатъчно количество вода нашият организъм просто не може да изхвърли добре токсините и всяка диета е безсмислена. Минералната вода съдържа магнезий, който действа добре на храносмилането.

Въглеродният диоксид в комбинация с подсладител гарантира подуването на корема, провокира чувството на глад и стимулира обезводняването на организма. Затова забравете за газираните сладки напитки.

#2. ДА: билкови чайове

Върбинка, лавандула, босилек и алпийски билки. Всички те действат успокояващо на нервната система и стимулират храносмилането. Чайовете потискат апетита и отпускат мускулите на стомаха.

Танини + кафе = стрес. Следствието от това са газове.

#3. ДА: растителни млека

Разбира се, растителното и кравето мляко се различават, но първото не носи допълнителни калории и не затруднява храносмилането. Още повече, че именно с бадемово и със соево мляко може да комбинирате плодовете, ако ви се прииска да си направите смути. Лактозата се съдържа в кравето мляко – тя се усвоява от организма в продължение на 4-5 часа, което може да затрудни храносмилането и да доведе до възпаление на хранопровода. Освен това в комбинация с плодове предизвиква 100% ферменатция и подуване на корема.

#4. ДА: запечени зеленчуци

Става дума за минимална топлинна обработка и то без масло – този начин на приготвяне съхранява максимално ползата от зеленчуците и тяхната усвояемост от организма.

Суровите зеленчуци, особено тези с високо съдържание на киселина като домати и зелени чушки, често дразнят перисталтиката. Но това не означава, че трябва да ги изключите от менюто си. Просто не ги употребявайте ежедневно и ги разреждайте със зелени такива.

#5. ДА: кимион, копър, естрагон

Щедро подправяйте с тези подправки повечето ястия. Те са известни със свойствата си да подобряват храносмилането. Освен това интензивният им вкус помага да се наситим по-бързо. Острите пикантни подправки не са препоръчителни за ежедневна консумация: те причиняват възпаление на лигавицата на храносмилателния тракт.

#6. ДА: кисело мляко

Млечнокиселите бактерии помагат за поддържането на баланса на стомашната флора и предпазват от подуване на корема.

Обезмасленото мляко е не просто мляко, в което липсва сметаната. За да му добавят гъстота, в него слагат сух концентрат. Той обаче е получен в заводски условия с помощта на високи температури пастьоризация, което прави млечния протеин трудно смилаем.

#7. ДА: киноа

Киноата се отразява благотворно на храносмилателната система. Освен това съдържа хром, който се препоръчва при булимия. Сушени бобови, особено ако са недосварени, могат да забавят усвояването на храната и да предизвикат газове.

#8. Да: риба на грил

Всяка риба е суперхрана, ако я готвите без никаква мазнина. Приготвяйте я на скара, дори и във фурната – ще се наложи да почиствате след това повечко, но е по-добре от варианта да я готвите с фолио.

#9. ДА: храни на пара

Задушените храни (дори и месо) са най-полезни. Същите храни, ако се пържат, абсорбират прекалено много мазнина и са несравнимо по-тежки за организма.

Брашно, пържено в масло – изглежда като най-голямото престъпление срещу здравето на организма, срещу силуета ви и срещу красотата ви.

#10. ДА: смокини, ягоди, малини

Тези плодове съдържат фруктоза, която се усвоява по-бавно от тази, която е в другите плодове. Смокинята е богат на полезни вещества плод, съдържа влакна, които помагат за прочистването на стените на червата.

Черешите и гроздето са богати на захар. Много ябълки също водят до подуване на корема. Но не е нужно да се откажете от тези плодове. Просто си създайте навика да ги консумирате на празен стомах или най-малко 2-3 часа след хранене. Добре е да го правите предимно сутрин, което значително ще улесни смилането на храната през деня.

Автор Люба Вангелова

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser