Преминете към основното съдържание

10 съвета за по-здрави нокти

Ноктите имат нужда да бъдат подхранвани отвътре, за да са здрави и хубави. Ето какво може да помогне.

1.Хапвайте месо или риба веднъж дневно

Животинските протеини доставят на организма аминокиселини, които позволяват образуването на кератин – основна съставка на косата и ноктите. Месото и рибата са богати също на витамини от група В и на минерали, необходими за здравето на ноктите.

2.Добавяйте житни кълнове към храната си

Те също доставят витамини В, които стимулират производството на кератин, както цинк, необходим за растежа и реновирането на клетките на ноктите, и желязо, което пренася кислорода до тях.

3.Пълнозърнести вместо рафинирани продукти

Пълнозърнестите хляб, ориз, спагети доставят повече витамини В и минерали /желязо, цинк и селен/, поддържащи ноктите във форма.

4.Киселото мляко – източник на калций

Калцият е важен за здравината на ноктите. Най-лесно може да бъде осигурен на организма чрез консумацията на млечни продукти. Киселото мляко има предимството да поддържа и чревната флора. Разнообразявайте видовете – краве, козе, овче.

5.Бадеми на закуска

Ядките са богати на калций, желязо, силиций, селен и цинк – елементи, които заздравяват ноктите. Освен това те съдържат и ненаситени мастни киселини, които хранят клетките. Изберете по свой вкус бадеми, орехи, лешници или други ядки.

6.Черен дроб – веднъж седмично

Той е съкровищница от аминокиселини, витамини В, селен и желязо. Хапвайте черен дроб веднъж седмично или на две седмици.

7.Не забравяйте яйцата

Ако нямате време да готвите, хапвайте по едно варено яйце на ден, за да доставите на ноктите си това, от което се нуждаят – витамини В, аминокиселини, цинк и желязо.

8.Зеленчуци за алкализиране на организма

Животинските продукти са много полезни за ноктите, но повишават киселинността на организма, която от своя страна пречи на усвояването на минералите. Затова е добре да комбинираме месото и рибата със зеленчуци, както и сиренето със салата, тъй като растителната храна има силен алкализиращ ефект.

9.Сушени плодове вместо вафла

Когато почувствате глад, не правете най-лесното, тоест да посегнете към вафла или десертно блокче. Хапнете вместо това малко сушени плодове – кайсии, стафиди, фурми или сливи. Те имат алкализиращ и минерализиращ ефект, освен това засищат по-добре и не натоварват организма с индустриална захар.

10.Пийте вода

Тя е полезна за целия организъм и за ноктите в частност. Подберете минерална вода с по-високо съдържание на калций и силиций. Избягвайте газираните напитки, които са богати на фосфорна киселина с деминерализиращ ефект.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser