Преминете към основното съдържание

11 хитри начина да се движим и без да спортуваме

Как да намалим времето, което прекарваме седнали? С тези лесно изпълними съвети всеки може да го постигне

Доказано е – физическата активност подобрява здавословното състояние. Но колкото и да сме редовни в спорта, ако по цял ден седим в офиса, ползата от него ще е недостатъчна. Изследванията сочат, че три-четири часа на ден, прекарани в седнала позиция, водят до повишен риск от сърдечносъдови заболявания, диабет от тип 2 и рак.

За да се обърне тенденцията, трябва да извървявамепоне по 7500 крачки всеки ден. Да, възможно е!

1. Пеша по стълбите нагоре и надолу

С изкачването на стълбите подсилвате мускулите си, със слизането ги разтягате – с други думи, избягването на асансьора е от голяма полза за тялото ви. Започнете с два етажа и постепенно увеличавайте „дозата”.

2. Отидете до колегата вместо да му изпращате имейл

Тези малки разстояния, извървявани през деня, в края на краищата представляват сериозен брой крачки. Започнете напълно съзнателно да отивате до човека, с когото трябва да говорите, и постепенно това ще стане полезен навик.

3. Играйте с децата

Децата, дори днешните, не могат дълго да стоят на едно място. Следвайте ги в техните движения, измисляйте общи игри, имитирайте животни, свършете заедно някоя домакинска работа – всичко е от полза.

4. Обикаляйте магазините

Предложете на приятелка или на децата си да обиколите магазините и да позяпате витрините. Неусетно и приятно ще изминете доста голямо разстояние.

5. Слизайте една спирка по-рано

Спирките на автобусите са средно на около 300 крачки разстояние. Ако слезете с една по-рано, а вечерта се качите с една по-далече, това вече са 600 крачки към вашия общ резултат за деня, иначе казано, почти една десета от нужното количество.

6. Движете се, докато чакате

Детето ви е на тренировка или пък имате час при зъболекаря – вместо да седите в чакалнята, изчислете колко време имате и се поразходете наоколо.

7. Ходете, докато говорите по телефона

С новите технологии вече не сме длъжни да стоим на едно място, докато разговаряме по телефона. Ако ви предстои разговор и няма нужда да записвате нещо, станете и се движете в някаква посока. Това се отнася както за лични, така и за служебни разговори.

8. Ставайте по-често от мястото си

На всеки час седене си осигурявайте 1 до 3 минути движение – отидете до прозореца, полейте цветята в офиса, протегнете се...

9. Паркирайте малко по-далече

Всички се радват, когато намерят свободно място за колата си „точно отпред”, но ако паркирате 500 метра по-далече, ще си осигурите няколкостотин крачки. Правете го, когато отивате да вземете децата от училище – от една страна, ще се пораздвижите, от друга – ще детето ви няма да приеме за естествено от училищната врата да влиза направо в колата и също ще има малка разходка.

10. Не бързайте да заемете свободното място

С изключение на възрастните и болните хора, както и на бременните жени, останалите всъщност нямат нужда да седят в градския транспорт. Не бързайте към свободното място, по-добре останете 10-15 минути прави. Когато сте на работното място, извършвайте някои свои задачи прави вместо седнали – например сложете ред на бюрото си, подредете папките и т.н.

11. Изберете удобни обувки

Правете като нюйоркчаните – носете обувките за офиса в чанта, а разстоянията из града преодолявайте в удобни маратонки. Днешните обувки не са направени за жени, които тежат повече от 50 кг, смятат специалистите. Затова отделете достатъчно време да намерите най-удобния за вас модел. Ходенето с неудобни обувки вреди на здравето ви.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser