Преминете към основното съдържание

15 съвета да спите по-спокойно

Имате проблеми със съня? Значи сте сред двайсетте милиона европейци, които нощем не могат да намерят покой. Едно нещо не трябва да допускате - да привиквате с приспивателни или с успокоителни таблетки.
© iStock

Не бива да ставате зависими от лекарствата. А и сънят с помощта на медикаментите не е съвсем ползотворен. Добре е да се консултирате с лекар, който да установи каква е причината за безсънието ви. В 90% от случаите става въпрос за стрес, преумора или някакви други фактори от ежедневието. Лесно бихте могли да се преборите с тях. В следващите редове ще ви помогнем с няколко съвета.

Упражнения в леглото

Галерия

Упражнения в леглото

снимки: iStock

№1. Изберете за спалня най-спокойната стая в жилището и се преборете със смущаващите фактори като шум и светлина чрез тампони за уши или лента на очите.

№2. Вечер не приемайте тежки за храносмилане ястия, нито напитки, съдържащи кофеин.С алкохола  не прекалявайте. Малко количество помага да се отпуснете. Но ако пийнете повечко, първоначално ще заспите, но после ще се събудите с неприятно чувство.

№ 3. Не използвайте леглото за работа, ядене или гледане на телевизия.

№ 4. Не си лягайте много рано, поне не преди 22 часа. Ако не чувствате умора и не ви се спи, изчакайте. Безсмислено е да се въртите няколко часа в леглото.

№ 5. Опитайте да не отнасяте ежедневните си проблеми в леглото.  Преди да си легнете, ги забравете. Или поне ги изтласкайте целенасочено на заден план в съзнанието ви. 

№ 6. Ако заспивате трудно, в никакъв случай не гледайте до последния момент телевизия, а си направете разходка, почетете или послушайте релаксираща музика.

№ 7. Добро средство за заспиване е ваната с топла, но не гореща вода, освежена от благоуханни масла. Лайката също действа отпускащо. Както и лавандулата. 

№ 8. Можете да поставите до възглавницата си кърпичка, напоена с приятно ухаеща и успокояваща растителна есенция.

№ 9. Лягайте си с чорапи на краката, и то по следния начин: потопете чорапите в студена вода, изтискайте ги, обуйте ги и отгоре си сложете още един чифт чорапи, но сухи.

№ 10. Изяжте парченце шоколад или изпийте чаша топло прясно мляко. Това стимулира отделянето на серотонин в мозъка, което пък благоприятства заспиването.

№ 11. Напълно погрешно е да си лягате с мисълта, че веднага трябва да заспите. Отпуснете се. Ако сънят не дойде след половин-един час, станете. Легнете си отново едва когато почувствате, че ви се спи. Или пък идете в съседната стая и почетете интересна книга.

№ 12. Ето още един хитър начин за заспиване. Гледайте втренчено в тъмнината и се опитайте да не затваряте очи. Така повечето хора неусетно заспиват.

№ 13. Естествени приспивателни са чайовете от лавандула и лайка.

№ 14. Не приемайте приспивателни много дълго време, а също и ако не е чак толкова належащо.

№ 15. Ако не можете да се справите сами с безсънието, обърнете се към лекар.

 

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser