Преминете към основното съдържание

3 лесни упражнения от йога за по-добро зрение!

Точно така – йога има чудесни решения, с чиято помощ да се погрижим за здравето на очите си.

Ако прекарвате голяма част от времето си в четене или в гледане на екрана на компютър или смартфон, навярно знаете какво са уморени и сухи очи. Може би и зрението ви е станало замъглено, или ви отнема повече време, отколкото е било доскоро обичайно за вас, за да коригирате фокуса си.

С йога можете да постигнете незабавно подобрение на яснотата, с която виждате, подвижността на очите и разширяване на периферното зрение. Съвременната наука също подкрепя упражненията от йога, които са предназначени за очи. Според корейско проучване, ако те се изпълняват за 8 седмици, се установява значителен спад в изтощението на очите.

Спрете увреждането на очите от компютърните екрани

Работата на компютър е особено вредна за очите ви, защото взирането в екран намалява честотата и пълнотата на мигането. Ако не мигате правилно, това може да доведе до сухи, раздразнени очи.

Естествено мигаме около 40 пъти в минута, а когато сме пред екран около 20 пъти. Ето защо е нужно да правите почивки от вторачването в екрана на всеки 40 минути, като си давате време да дишате, мигате и гледате в далечината.

Класическите йогически упражнения не само ще увеличат скоростта на вашите мигвания, докато ги изпълнявате, но и могат да увеличат скоростта на мигането ви в ежедневието, сочи индийско проучване.

Подобрете зрението си с упражнения

Упражненията от йога не само осигуряват моментално облекчение на сухи или уморени очи, но практикуването им редовно може да намали ефекта от често срещани проблеми, като късогледството. Поставянето на дланите пред очите и люлеенето на главата доказано намалява проблемите с виждането на разстояние и умората на очите. Тази практика води до облекчение на главоболието в зоната на веждите, както и до подобряване при затруднено виждане на малки предмети от хората с астигматизъм, сочи индийско проучване.

Йога упражнения за очи

Казват, че трябва да се отнасяте към очите си, както към децата си – трябва да ги оставите да играят, да се движат, да се усмихват и да си почиват.

* Люлка

Залюляването помага да разширите периферното си зрение, особено след прекалено много време, прекарано в гледане в екран.

Седнете удобно и се уверете, че дишате стабилно и дълбоко, започнете бавно да въртите глава наляво и надясно, като очните си ябълки остават неподвижни. Повторете 20 пъти. Спрете по средата на упражнението и отделете време, за да мигате и дишате спокойно.

* Прикриване на очите с длани

С това упражнение ще поставите очите си в топло и сумрачно убежище, което ще помогне на очните мускули да се отпуснат.

Сложете дланите си над затворените си очи, без да оказвате натиск върху очните ябълки и нека пръстите на двете ръце леко се пресичат на челото. Дишайте дълбоко, докато раменете и вратът ви си отпуснати. Прекарайте толкова дълго, в това положение, колкото искате. Добре е да направите и поне 20 дълбоки вдишвания и издишвания. Когато приключите, постепенно махнете ръцете от очите си.

*Очертаване на предмети с очи

Опитайте мислено да рисувате линии с поглед около далечни предмети. Това подпомага централното ви зрение.

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser