Преминете към основното съдържание

3 причини, поради които не трябва да пиете вода по време на хранене

Истини, които знаем, но пренебрегваме

Поддържането на водния баланс е ключова задача за всеки здрав човек. В идеалния случай е необходимо да пиете около два литра вода на ден, като не се броят кафето, чаят и безалкохолните напитки. Но освен количеството вода, важно е и времето, в което я приемате. За да извлечете максимума от храненето си, трябва да пиете водата в определено време преди и след хранене. Този подход има изключително положителен ефект върху храносмилането.

Ако пренебрегнете това просто правило, можете да постигнете точно обратния резултат. Ето какво ще се случи, ако пиете по време на хранене.

  • Може да изядете повече
  • Това се отнася за тези, които се придържат към интуитивно хранене. Ако основната ви насока е усещането за глад, а не предварително изчислен брой калории и размер на порциите, определено не трябва да пиете вода по време на хранене. Водата може да даде фалшиво усещане за ситост - в резултат ще изядете по-малко, отколкото наистина ви е необходимо, но след това ще огладнеете по-бързо и ще похапвате между основните хранения, което от своя страна води до преяждане.

  • Храносмилането ще се влоши
  • Водата осигурява правилното функциониране на храносмилателния тракт, но е полезна само извън времето за хранене и само със стайна температура. Защо? Доброто усвояване на храната отнема енергия. Една чаша студена вода - и тялото ви ще започне да изразходва запасите си от енергия, за да затопли тялото, а от това страда храносмилането. Затова не пийте ледена вода по време на хранене.

  • Някои напитки могат да повлияят негативно на стомашната киселинност
  • Съвсем очевидно е, че алкохолът, газираните и друг вид безалкохолни напитки са много по-вредни от обикновената вода, изпита в неправилен момент – причината е в киселините. Обикновено думата „киселина“ предизвиква негативни асоциации. Всъщност в нашето тяло има киселини и те дори участват в храносмилането. Но силно киселинните напитки могат да имат негативен ефект върху състоянието на стомашно-чревния тракт и в крайна сметка да доведат до синдром на раздразненото черво.

    За да избегнете гореспоменатите грешки, опитайте се да се придържате към едно обикновено правило: всеки път преди хранене се запитайте дали не сте жадни. Пиейки предварително вода, ще се предпазите от преяждане и ще можете обективно да прецените дали сте се заситили по време на хранене.

    Важно е да не стигате до крайности: няколко глътки по време на обяд няма да доведат до катастрофа. Просто слушайте тялото си и обръщайте внимание на всички негови реакции, защото по отношение на здравето всичко е индивидуално.

    messages.loading
    Горе
    ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser