Преминете към основното съдържание

4 начина да сте щастливи на работното си място

Ако не можете да смените работата си, променете отношението си към нея
© iStock

Повечето хора изкарват минимум по 8 часа работен ден. Тук ключовата дума е „изкарват“, защото след работа често се чувстваме уморени и леко депресирани. Да не говорим за факта, че заседналия начин на живот често води до затлъстяване, високо кръвно налягане, диабет и сърдечни заболявания. Категорични сме, че всеки трябва да направи каквото е по силите му, за да не допуска това.

Предлагаме ви 4 съвета за начало.

Старайте се да седите по-малко на работното си място

Обедната почивка от 30 или от 60 минути обикновено изкарвате в кафенето или в ресторанта. Вместо това, направете разходка за 30 минути, а останалите 30 обядвайте. Настройте си аларма на всеки 30 минути да ставате и да се раздвижвате – слезте по стълбите, клякайте, разходете се до другите стаи.

Поставяйте си предизвикателства

Не ползвайте асансьора (ако сте на 13 етаж, поне веднъж седмично се изкачвайте по стълбите), слизайте от автобуса една спирка по-рано, паркирайте колата с една пресечка по-далеч. Разбира се в края на деня ви се иска да не ходите излишно, а да се стоварите на дивана, но именно в това е същността на предизвикателството. Всъщност вие имате сили, а умората ви е преди всичко психическа. Именно разходката ще ви върне тези сили, които мислите, че ви липсват в този момент.

Пийте вода

Липсата на хидратация на организма забавя работоспособността и способността ни да бъдем креативни. Ако сте фанатик работохолик, старайте се да пиете винаги повече вода. Кафето заменете със зелен чай – към него не се пристрастявате, той хидратира организма и ускорява метаболизма.

Завършете деня с медитация

За съжаление повечето офиси предразполагат повече към стрес, а не към медитация. Но медитирането помага да преодолеете тревогите, да нормализирате кръвното си налягане и да подобрите настроението си. Просто поседете на бюрото си за 5 минути със затворени очи, точно преди да си тръгнете от работа.

Далай Лама казва: „Ако не можете да спрете да мислите за миналото си и се тревожите за бъдещето си, тогава се съсредоточете върху дишането си. Вдишвайте и издишвайте! Или си повтаряйте мантрата: Ом Мани Падме Хум!Тъй като мозъкът не може да се концентрира върху две неща едновременно, вълнението и преживяванията скоро ще се разсеят.“

Без значение къде работите, дали сте шеф или обикновен служител, винаги трябва да се грижите за себе си и да се стараете да практикувате грижа и любов към себе си.

Автор Люба Вангелова

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser