Преминете към основното съдържание

4 неща, които ДА правите и 4 неща, които да НЕ правите сутрин

Всеки навик или рутина променя живота ви. Има някои добри и някои лоши. Но те поставят началото на всеки един ден, което определя качеството на целия ви живот. Ето кои е добре да си създадете и то кои е добре да се отървете. Полезни навици...
© iStock

Всеки навик или рутина променя живота ви. Има някои добри и някои лоши. Но те поставят началото на всеки един ден, което определя качеството на целия ви живот.

Ето кои е добре да си създадете и то кои е добре да се отървете.

Полезни навици сутрин:

#1. Изстъргвайте езика си

Това е навик, от който няма да искате да се откажете. Той помага да се избавите от лошия дъх и помага на процеса на подмладяване или по-точно казано – забавя стареенето. Това е един чудесен преход от състоянието на сън към будност. С “чист“ език по-добре ще усещате храната си, а филмът, който ще отстраните от повърхността му, ще помогне да не вкарвате слузта в организма си и да съхраните баланса на чревната флора.

#2. Направете 100 подскока на леглото

Мини батут сутрин – няма по-добро от това за кръвообращението ви. Това оказва влияние върху нивото на стреса, като го понижава. Лекото подскачане е достатъчно – то стимулира движението на лимфния дренаж и помага на работа на щитовидната жлеза. Може да повторите подскоците през деня няколко пъти. Дори всеки път, когато почувствате, че имате нужда. Това помага да снемете напрежението, вместо да прибягвате до енергийни напитки или кофеин.

Ще забележите, че тялото ви ще се чувства много добре, ще се ускори метаболизма ви и ще помогне да отслабнете.

#3. Усмихвайте се пред огледалото в продължение на 30 секунди

Това може да изглежда смешно, но според психолозите е начин да повишите самочувствието си. Когато се виждате щастливи в огледалото, това ще се отрази обратно върху вас. Уверете се, че това е усмивката, която искате да подарите на света. Ще бъдете изненадани колко позитивно настройва това упражнение. Може дори да добавите и окуражителни думи, които действат като мантра.

#4. Напишете трите задачи за деня, които са ви най-важни

Ако имате динамичен ден и забързан ритъм, много е вероятно някои неща да пропуснете. За да не се случи това, напишете ги, нагласете дори аларма, за да ви напомня, че трябва да ги изпълните. Нека задачите са три – не повече, не по-малко. Ако се форсирате, това ще ви разколебае. Ако са прекалено малко приоритетите ви, това пък може да ви направи лениви и мързеливи.

Навици, от които е добре да се откажете:

#1. Не гледайте новини сутрин

Добре е да сте в крак с новините, но не допускайте негативните вибрации да създават чувство на тревога у вас и да създават условия за стрес. До обяд така или иначе най-голямата новина ще „стигне“ до вас.

#2. Богата закуска

Сутрин е добре да щадите храносмилателния си тракт, защото по това време на деня той е по-муден. Закуската трябва да бъде лека, но хранителна, за да ви засити до обяд и да ви осигури хранителните вещества, които ще ви помогнат да се чувствате силни.

#3. Стимуланти

Много от нас инстинктивно посягат към чашата с кафе още преди да започнат деня. Но това е само „патерица“, която има за цел да маскира липсата на сън. Стимулантите са нещо добро, докато не почувствате, че имате по-голяма нужда от тях.

#4. Успиване

Много успешни навици се формират с постоянство. Ако през уикенда използвате моментите, за да се наспите и да получите това, от което сте се лишили през седмицата, това е най-бързият път към разрушаване на това, което сте постигнали. Останете на своя път и през уикенда, за да запазите това, което сте постигнали през седмицата.

Автор Люба Вангелова

messages.loading
Горе
ELLEworldtwitter-logo-silhouettepinterestinstagram envelopeyoutubemenuclose chatalarmexclamation-signwarninglocked-padlockfavorite-heart-buttonmagnifying-glassdown-arrowuser